Tamiya Sd.Kfw 121 French Camp

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders Sköld
Kontakt:

Re: Tamiya Sd.Kfw 121 French Camp

Inlägg av Anders Sköld »

Hallå igen dags att uppdatera bygget lite.

Jag har under veckan fått tag på en ny teknik bok (FAQ2) och en DVD (AK-Interactive- Washes, fading and oils.).
Framförallt DVD var väldigt behövlig eftersom jag verkligen behövde se hur folk utför vissa moment. Inte bara hur slutresultatet blir.
Sen är det stor skillnad mellan rörliga bilder och böcker.

Men iallfall så har jag nu beställt hem lite material som rekomenderas. Fast de får bli till mitt nästa bygge =)

Jag har iallfall försökt göra likt grime streaks(syns väldigt dålig på mörkblå yta?!? ), dust och satt dit alla verktyg.

Bild

Bild

Bild

Bild

Så här i efterhand så har jag hittat lite små fel men men ;)

*Antenn skyddet eller vad det nu är skulle jag försöka efterlikna trä slitage... de gick väll lite sisådär.
*Pigmentern på vågrätta ytor blev lite ljust på sina ställen (men betydligt bättre än på mina äldre modeller)
*Hjul och hjul hus tycker jag ser helt okej ut.

Verktygen behöver en omgång slitage till.
Funderar på om jag skall testa lägga dit raindust streaks.
Så vad tycks ?
Stellan
Kontakt:

Re: Tamiya Sd.Kfw 121 French Camp

Inlägg av Stellan »

Mycket liv i den målningen :)
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar