Vänta med det innan Storamiralen har gett sitt godkännande.Robin Nilsson skrev:Tack för att du mildrade min oro![]()
Att du använder ordet 'garnering' gör att jag litar på att du vet vad du håller på med

Vänta med det innan Storamiralen har gett sitt godkännande.Robin Nilsson skrev:Tack för att du mildrade min oro![]()
Att du använder ordet 'garnering' gör att jag litar på att du vet vad du håller på med
Det låter bra. Det var en tuff match i måndags. Riktigt kul att ha med en genuin expert på sjöstrid. Det finns några scenarier med Japanska kryssare som kanske kunde intressera herrn......Ulf Lundberg skrev:Med tanke på byggarens tidigare försyndelser avvaktar amiralitetet med sitt godkännande. Storamiralen är f.ö indisponibel pga känslomässig utmattning.
Uffe
Skrivare vid amiralitetet
Tack, spegetricket har jag liksom kommit underfund med nu. Perfekt att träna på de nedre däcken. KOm just från Wntzells där jag köpt trälister i olika dimensioner för 300 kr. Tror de allihopa kommer gå åt till detta bygge.Lennart skrev:Jättefint Jonas ! Kommer nog att bli riktigt häftigt med allar prylarna på plats.Spegeltricket är smart! Var väl en amerikansk modellrallare som använde sig av det på 50 talet .Minns inte namnet på guben/Lennart
Tack, det ser bättre ut på kort än i verkligheten tyvärr. Svårt att hålla detaljskärpan i ett sådant här jättebygge. Min tanke är dock att i efterhand detaljera mer där det syns mest.Henrik R skrev:Det bra lågt till tak där nere i maskinrummet!! Men på 1600 talet hade vi väl napoleonlängd som standard. Mycket snyggt arbete! hatten av!