Jag skall försöka besvara några frågor och har sett att en del lyckas lägga in små söta rutor med originalinlägget, hur gör man det?

Mustigt och mycket tjusigt bygge!
Har du några WIP-bilder som kan avslöja arbetet bakom färgen? Antar t ex att optiken till laseravståndsmätaren (?) är hemmafixad?
Är kammo-nätet hemmagjort i vanlig ordning eller är det "kööbe-nät"?
/E
Tack Erik, tyvärr så låg kameran helt overksam under hela bygget och målningsprocessen men jag har gjort ungefär så här;
Grundmålning med Tamiya XF 13 med några stänk XF1 i (ungefär 10:1 skulle jag tro). I denna mix har jag frikostigt lagt till X 22 klarlack (flyter ut bättre) Jag har sedan penselmålat de L-gröna fälten (Vallejo 079 + 090 1:2), bruna (Vallejo 143 + 142 med något stänk svart) och slutligen svart (vallejo 169 med några stänk 095). Den Lgröna färgen kan upplevas som lite skikig men den är ju det nymålad i verkligheten också. Vidare behandling kommer att tona ned allt. Skulle man vilja ha en renare vagn kan man alltid tona ned den Lgröna med lite mer 079 eller 095. Den senare är inte så mättad.
Efter det washade jag hela vagnen med olja löst i balsamterpentin, -bränd umbra med lite svart i. Jag drog ur en del av linoljan ur oljefärgen med kartong innan jag blandade min wash då det tar bort en del av glansen. Efter någon veckas tork kunde jag lägga på dekalerna. Nej jag tycker inte det behövs någon klarlack innan detta, de tidiagare färglagren och och washen blir tillräckligt blank.
Därefter blev det lite pinwash med washen enligt ovan fast med lite mer svart i. Efter det blev det rost som målats dit med vanliga vattenfärger i olika bruna nyanser, lite chipping med lämpliga Vallejo kulörer och blank metall med en 8B blyertspenna. Hela vagnen sprayades sedan med Vallejo matt varnish. Vädring har jag gjort med Migs European dust och några torrpastell kritor. Mer rost, chipping och ren metall läggs sedan ovanpå detta.
Ja kammonätet är hemmasnickrat enligt välkänd metod, men det kräver mer målning. Det är lite pilligt att måla när det ligger på vagnen. Det papper jag använde nu var kanske lite väl tunnt, man kan titta hål i det

Tack Stefan, ja och så får man ju se lite av bandaggregatet också. Antenner skall komma på plats men kommer senare man får dom i ögonen när man sitter detaljmålar annarsSnyggt, gillar speciellt att sidoplåten HB saknas. Det var mer än vanligt att någon plåt saknades eller satt löst efter att man kört emot ett träd. Saknar antennerna och am-lådan + hylspåse till ytterksp för att vagnen skall vara komplett.

Tack igen,
Ingvar