Normandy Landing
Re: Normandy Landing
Jo det är helt offatbart att Tamiya marknadsför den satsen som en "figursats". Jeepen nämns inte ens, och precis aom du säger så är den kanonfin.Stellan skrev:Vem vet, Sven...![]()
Lär dröja till efter nyår på fortsättning pga resa.
Använde Tamiyas amerikanska set i 48 http://www.tamiya.com/english/products/ ... /index.htm Vad jag vet har aldrig jeepen släppts separat eller framhållits men den är faktiskt fin som snus.
Ha en trevlig resa över julen.
God Jul till er alla!

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
T har fulat in jeepen på boxarten och man nämner den i reklamtexten så där i förbigående som ett tillbehör. Fattar inte varför.
Tack det samma, ta hand om er allesammans i helgerna.
Tack det samma, ta hand om er allesammans i helgerna.
Stellan Schroeder Englund
Jag ställer den självklara (?) frågan: Varför flög man inte över planen istället? Omsorg om piloterna?
På sätt och vis kan den vara självklar, varför flyger man inte ett flygplan? Jag har läst frågan på annat forum och då fått uppfattningen att det handlade om kombinerade faktorer: litet plan över hyfsat stort vatten, begränsad navigeringsutrustning, begränsad mängd bränsle, mycket annan rörelse i luften under invasionsdygnen, vädret mfl faktorer. Har även läst svar och argumenterande om detta och i slutändan spelar inte det någon roll vad skrivbordspiloter eller de som inte var med tycker. Man tog beslutet att skeppa över dem, punkt. Och vi fick ett roligt uppslag till en modellPer K skrev:Jag ställer den självklara (?) frågan: Varför flög man inte över planen istället? Omsorg om piloterna?

Tack för titten!
-
- Kontakt:
Spännande! Ska följa detta med intresse. För att inte tala om det där andra spännande grå som skymtar i bakgrunden...
Hrm, host, ja det som skymtar måste färdigställas. Ska bara rista lite så är det färdigt för målarlådan.
-
- Kontakt:
Kanske en kombo? Tunnor borde väl ha funkat bra i Normandie?
En Mistel kanske; en Tunna som har en CCKW/L-4 kombo under sig. Slabam!