Revells He-219 i 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Re: Rensa byggbordet! Revells He-219 1/32

Inlägg av LarsaQ »

Johan C skrev:
LarsaQ skrev:Schysssta spakar, detta ska bli kul att följa.Eftersom min LHS är den samma som Anders så väntas det en jkla stor låda hitåt framöver

Larsa
Hejsan Lars, kul att du gillar denna maskinen. Bygget kryper framåt men jag får väl lägga upp lite bilder snart ändå. Är det Hobbyhörnan i Norrköping som är er lokala nasare, eller finns det någon vettig hobbyaffär i Linköping nuförtiden?

/Johan C
Nja, det ser nog ut som det gjorde då du bodde här uppe.På senaste tiden har Sagolandet haft ett uppsving av påfyllning i hyllorna för stunden finns mycket revell dock ingen 219 än så länge men jag skaffade min Ju 88 A1 i samma skala där för ett tag sedan. På tal om det så måste jag tipsa dig om HGW:s bälten,de måste du ha i kärran då de är hut grymma som helst.
Klart de bästa på markanden enligt mitt tycke o smak.
Bild
Har använt Junkers settet från HGW till denna. Klart coola.
http://stores.ebay.co.uk/HGW-Models

Larsa
Johan C
Namn: Johan Carlbom

Inlägg av Johan C »

LarsaQ skrev: Nja, det ser nog ut som det gjorde då du bodde här uppe.På senaste tiden har Sagolandet haft ett uppsving av påfyllning i hyllorna för stunden finns mycket revell dock ingen 219 än så länge men jag skaffade min Ju 88 A1 i samma skala där för ett tag sedan. På tal om det så måste jag tipsa dig om HGW:s bälten,de måste du ha i kärran då de är hut grymma som helst.
Klart de bästa på markanden enligt mitt tycke o smak.
Bild
Har använt Junkers settet från HGW till denna. Klart coola.
http://stores.ebay.co.uk/HGW-Models

Larsa
Ja, på Sagoland har jag varit in och kikat några gånger när jag haft vägarna förbi, det finns en del för plastbitna där.

Tjusig cockpit du fått till, och HGW-bältena ser riktigt grymma ut! Nu har jag precis skaffat Radu Brinzans bälten som jag tänker ha i min "uggla", jag tror dom kommer att bli riktigt bra också. Fast först får jag slipa bort de löjliga ansatserna till bälten som Revell gjutit in i stolarna. :( Hade varit bättre dom låtit bli helt!

/Johan C
Johan Carlbom
Johan C

Inlägg av Johan C »

En liten uppdatering av UHU-bygget, med betoning på liten... Det går inte med stormsteg här direkt, men jag har suttit lite med att detaljera cockpiten som jag tycker är lite väl sparsamt utsmyckad. Lite plasticard, plastrods, koppartråd, gammalt fotoets från skräplådan. Nu börjar det se lite mer "busy" ut, kanske ska ge mig där. Instrumentbrädan är nästa delprojekt, den behöver också lite rattar och vred.

Bild

Bild

/Johan C
Johan Carlbom
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Läckert, man blir ju mer o mer sugen på att kartongen ska dyka upp.Eduard kommer visst med sitt sedvanliga ets i december läste jag någonstans, då har väl jag någe mer att införskaffa.....men det går ju alltid bra med överblivna delar från etslådan som fylls på allt eftersom..
Ser fram emot nästa uppdatering

LarsaQ
Johan C

Inlägg av Johan C »

Tyvärr klent med uppdateringar här, och det dröjer dessvärre till nästa. Har åkt på ögoninflammation som gör att jag ser dimmigt på ena ögat. :-(
Avståndsbedömningen på nära håll är obefintlig så modellbygge är kämpigt... Försökte lite grann men resultatet måste nog skärskådas när synen rättat till sig...

/Johan C
Johan Carlbom
LarsaQ
Kontakt:

Inlägg av LarsaQ »

Ohh, då lirar du i min division kompis,jag kan vänta.tålamod är det bästa jag vet,om andra har det.

LarsaQ
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Med ets blir allt mycket bättre måste jag säga! Ser kanon ut det där. Ihärdigt väntar jag på nästa upd.
Johan C

Så börjar de tröra på sig igen...

Inlägg av Johan C »

Har stått still länge det här bygget. Ögoninflammation, brist på bygginspiration och tid är väl de främsta skälen. Men nu får jag ta mig i kragen och få nåt gjort!

Och även en liten progress är en framgång, eller hur? Har fixat lite mer med cockpiten, ska nog dra några sladdar till innan jag är nöjd.
Bild

Här är radarburkarna och annat som skall sitta längst bak i kabinen. Fick skära bort den till FuG 212 som satt överst till vänster då den maskin jag tänkt bygga inte hade den installerad. Och här är instruktionerna väldigt otydliga, som tur var läste jag en byggblogg på nätet där man beskrev hur det skulle göras... La till lite sladdar också, man kan se lite sånt på bilder.
Bild

Nu funderar jag på att gör något "wild and crasy" (för att vara mig): Bygga ihop vingarna innan kroppen ;) Tror aldrig nånsin jag gjort det, är en grym vanemänniska. Men varför inte testa? :D

/Johan
Johan Carlbom
Johan C

Re: Då blåser vi liv i detta bygget igen, Revells He-219 i 1

Inlägg av Johan C »

Dags för en liten uppdatering! Har börjat jobba med vingarna och där går det ganska fort fram. Passformen är riktigt bra fast lite spackel kommer det att behövas här och där. Plasten är väldigt mjuk och sladdrig så jag vara orolig innan att det skulle bli problam med hållfastheten när modellen är så stor, men när man väl limmat ihop vingarna är dom hur stabila om helst! Fantastiskt vilken skillnad! :)
Bild

Som synes inte så mycket detaljer i hjulhus men det struntar jag i denna gången! Den färdiga modellen kommer att stå på en bottenplatta och då kommer man ändå inte att kunna se in där. Fantastisk passform mellan motorgondol och vinge, spackelfritt!
Bild

Så stora vingarna blir! Är inte riktigt van vid det och det är lite trickigt att hantera. När man limmar får man ta sektioner i taget, får öva upp min teknik där.
Bild

Nu ska vinge nr 2 sätta ihop och lite delar ska på, sen blir det fram med "good old Milliput". :D

/Johan C
Johan Carlbom
Henrik R

Re: Då blåser vi liv i detta bygget igen, Revells He-219 i 1

Inlägg av Henrik R »

Kul kul! Den ser riktigt stor ut? är den större än Ju 88:an tro? Att bygga stora flygplan har sitt pris. Man måste vara så noga med detaljerna. Jag byggde en Revell HE-111 för några år sen och den fall ihop som handsken, så jag tror dig när du säger att de inte krävs så mycket spackel..
Skriv svar