Taragus A 32A Lansen klar till 99,9%

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Taragus A 32A Lansen klar till 99,9%

Inlägg av Lennart »

Snyggaste bygget av en Tarangus Lansen jag sett hittils/Lennart
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Jag kan bara hålla med Lennart, helt klart den snyggaste 32a jag hittills sett byggd.Hatten av för ett mycket väl genomfört bygge!

Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Björn G

Inlägg av Björn G »

Kanonsnygg! Grattis! Lennart och Niklas har redan skrivit vad jag tänkte (även om det varit ett par riktigt tjusiga Lansen tidigare). Gillar den rejäla lasten och alla detaljer, och hoppas få se fler bilder när den är 100% klar!
Lennart

Inlägg av Lennart »

Vill förtydliga att det tidigare Lansen modellerna som visats på forumet också var fantastiskt fina, så ingen missuppfattar mig/Lennart
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Riktigt snyggt bygge Nicklas!

Underbart häftig bestyckning och en F15 maskin är aldrig fel.

Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Lennart

Inlägg av Lennart »

Vilka färger har du använt Niklas?/ Lennart
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Målning

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag började med att grunda med Alclad White primer, därefter kom en rätt försiktig preshade med Tamita Nato Black XF-69. Jag la på en ljus Alclad nyans på undersidan och maskade upp för nästa, lite mörkare nyans av Alclad. När jag sprutat denna nyans och jag tog bort tejpen så följde det första lagret med i tejpen. Jag har aldrig råkat ut för detta tidigare så jag blev lite förvånad. Jag hade nu en undersida som såg väldigt konstig ut.

Här var goda råd dyra och jag tog fram Tamiya Titanium silver och drog över hela undersidan. Denna färg är lite transparant och när den kom på så såg det faktiskt rätt OK ut.

Den gröna grundfärgen är Tamiya XF-61 som jag brutit med några droppar vitt. Jag ljusade upp den något mer och la på en post shade. Jag har rätt små nyanskillnader. Jag vill inte ha för stora kontraster i mina färgtoningar.
Klarlack Tamiya. På med dekaler.
Slitage är utfört med Humbrol 11 och 56. Jag tar en pensel och "duttar" fram de lite större slitagområden, sedan tar jag en liten bit skumgummi och svampar på försiktigt de områden där jag vill att slitaget ska vara och bygger upp dessa lite i stöten så att det inte blir för mycket. Tekniken påminner om torrborstning.

Lite wash med svart och bränd umbra och sedan mattlack som är Valjeo. Jag använder mig av Tamiyas "sminkset" för lite tyngre smuts på undersidan och kring luftbromsarna.

That's it.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Lennart

Inlägg av Lennart »

Tack för ett mycket informativt svar/ Lennart
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Håller med alla, vansinnigt snygg!

Intressant teknik för avskavd färg också, har testat en liknande variant tidigare, men det här lät som en bättre metod.
Per-Erik Hedberg

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Kan bara instämma med övriga, mycket fin Lansen och bra tips ang. avskavd färg!

/ Pekka
Skriv svar