A-1H Navy Skyraider 1/48 klar! bilder sid 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: A-1H Navy Skyraider 1/48

Inlägg av Henrik R »

Tack Lennart och Lars!
Grejjen är att September har varit min minst produktiva månad, och det speglar redan av sig på oktober. Shit jag ligger efter i modellandet!
Det måste ändras snarast. Får helt enkelt säga upp mig på jobbet och köra heltid med modeller haha!! Nåväl det måste vända snart.
Trots allt blir det nån timme varje dag minst. Och Skyraidern är faktiskt klar. Jag ska ta bilder på den i morgon. Under tiden får ni några av de sista byggbilderna.

Bild

När jag valde last då blev det 1 tonsbomberna och de 12 mindre verksamma sakerna.. hihi.
Bild

torrtestade och allt verka se bra ut.
Bild

Dykbromsen under flygtyget MÅSTE jag bara ha öppen för känslans skull.
Bild
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Blir ju kanon det där! Uj vad sugen jag blir på en Skyraider!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Janne.S skrev:Blir ju kanon det där! Uj vad sugen jag blir på en Skyraider!

Jag blir också sugen, Skyraider är ett av de tuffaste planen jag vet och man inpisreras av det här fina bygget.

Fast jag kommer aldrig att kunna göra modellen rättvisa.

Henrik, din är helt super, gillas skarpt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Mycket fin. :-)

Håkan F
Lennart

Inlägg av Lennart »

Hur vackert som helst,snygga kontraster /Lennart
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Henrik R skrev:Tack Lennart och Lars!
Grejjen är att September har varit min minst produktiva månad, och det speglar redan av sig på oktober. Shit jag ligger efter i modellandet!
Vem gör inte det? Hela tiden! Skillnaden mot oss andra är att du gör något åt det. :) Jädrar, vilket tempo du har! Och så snyggt det blir - varje gång! Är fascinerad av din byggmetod att måla och sätta på dekaler samtidigt som bygget pågår!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack killar kul att höra att ni gillar den!
Björn--->>Det finns en tendens att lägga av om man inte bibehåller efter byggtakten :-) Jag vet att jag är lite "avig" ibland när det gäller byggmoment och målning! hehe!

Well well..Ok, så här är den!! Synd att jag är en så dålig fotograf och tycker bilderna inte framhäver flygplanet särkillt bra. Jag hoppas ni gillar bilderna iallafall. Denna Tamiya fall ihop hur bra som helst. Som att äta gott o blandat godis ungefär. Syrligt och sött.. :lol:
Enjoy!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 08 okt 2012, 21:19, redigerad totalt 1 gånger.
zapper

Inlägg av zapper »

Uj vad festligt! Gillar Skyraidern så mycket att den tom letat sig in i samlingen, men så är den ju också en stridsvagn med vingar!
Snyggt bygge! Bilderna kommer väl till pass när det är dags att plocka ner min från hylla och (rent hypotetiskt) börja klistra.

/E
Erik von Rosen
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

krispigt!!!!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Riktigt snyggt bygge, lagom grisig! Brukar leka med Skyraidern på Arlanda och man förstår inte hur stor den är förrän man klänger på den.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar