Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G skrev:Ha ha ha, jag kollade först bara bilderna, sen undrade jag vad det var för amerikansk LAV prototyp som någon ändå bemödat sig om att göra som injektionsgjuten byggsats!
Jäkligt ballt objekt du hittat, går inte alls att känna igen som sovjetisk pansarbil!
Tackar, Erik!
Kul att du inte kände igen den, det var mitt mål. Jag kanske skulle ha låtit bli att lägga upp en bild på förebilden och lät er gissa istället
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
BjörnK skrev:grym förebild! Som hämtat ur "Fordonsprogrammet i Eslövs examensarbeten 1977", påminner förresten inte föraren om banjospelaren i "den sista färden"?
Som vanligt outstanding scratcharbete! OOB? Ställ modellen i en kartong när den blir klar, lyft sedan ur den ur lådan
//B
Haha, har inte sett "den sista färden" så har ingen referensram tyvärr
Tackar för vänliga kommentarer, Björn. Det var faktiskt en bra ide: bygg klart, lägg i låga, ta sedan ut ur lådan och VOILA - "out of box"!
"Svenne-Kongo"
Lars Befring skrev:hmmm.... Sven, det kanske är dags att skriva en sån bok.... med dina fantastiska byggen som illustrationer, några dekaler och ritningar, Jag skulle köpa en!!!!!
/L
Jag tackar för vänligheten, Lars, det var en trevlig ide. Hade aldrig funderat i de banorna. Jag kanske få bygga några fler Kongo-vagnar först, 3st hitills byggda räcker inte riktigt till en bok
Den som väntar på något gott!!!!
Jag är säker på att jag inte är ensam, prata med Toni och börja samla material och framförallt prata med dom som var med! hmmm kanske en ide för crowdfunding =)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Lars Befring skrev:
Jag är säker på att jag inte är ensam, prata med Toni och börja samla material och framförallt prata med dom som var med! hmmm kanske en ide för crowdfunding =)
Många bra ideer där, Lars, tål att funderas på.
Kongo tycker jag är spännande, och jag har träffat en del veteraner som gärna berättar om sina upplevelser. Många spännande samtal man har fått ha under projektens gång
"Svenne-Kongo"