Pappa jag vill ha en italienare...eller två

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Pappa jag vill ha en italienare...eller två

Inlägg av magnusf »

Fler fina byggen Ragnar! Jag trodde Italeris Macchi-modeller var bra, tydligen hade jag fel... 202:an finns från Hasegawa, 90-talsbyggsats när de var på sin jaktplansoffensiv med massor av nyutgivningar mellan typ 1993 och 1998, de är lite enkla i cockpit men fina modeller som passar bra ihop. 205:an så är nog Italerin mer eller mindre the only game in town.

Alltid lika roligt med storleksjämförelser, jag fotade 109E och Hurricane ihop och Hurricanen är enorm jämfört med 109:an.

Hälsningar

Magnus
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Jisses vad snyggt!
Jag får svindel och faller av stolen. Tror jag får sjukskriva mig.

Jag är seriöst imponerad av rökringarna. De kräver tålamod och fint handlag. Jag ska fira ditt bygge med pizza till lunch. :D
holst

CU@C4
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Bra jobbat Ragnar! Jag har förstås ingen aning om hur hemska de här byggsatserna är, men med tanke på att du har god erfarenhet av olika plastklumpar litar jag på allt det du sagt om modellerna som sådana. Målningen ser i alla fall bra ut och helhetsintrycket är gott!
/Fredrik
Barbarossa
Namn: Ragnar Hedlund

Inlägg av Barbarossa »

Lurifax skrev: 03 jun 2024, 06:50
Jag är seriöst imponerad av rökringarna. De kräver tålamod och fint handlag. Jag ska fira ditt bygge med pizza till lunch. :D
Tack å bock! Och om jag lyckas få nån att äta pizza så har jag lyckats:-D
Onwards, upwards! / Ragnar H
Skriv svar