Universal Carrier, Fyndet på myren, BAND PÅ!
Re: Universal Carrier, Fyndet på myren, målning påbörjad
Jaa, joo, låg och funderade i morse på hur jag bäst skulle gå vidare... Kul att du är med!
Stellan Schroeder Englund
Snyggt jobb du gjort Stellan ! Lennart
En gör så gott en kan men det känns ringrostigt för tillfället.Lennart skrev:Snyggt jobb du gjort Stellan ! Lennart
-
Looking good Stellan. Will you do a regualr military model or will there be a "Stellan-twist"? 

Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
Thank you! You bet there will be a Stellan-twist to this one; it will be based on a true find up north of a derelict machine used in the forest in the 1950's.Plasticbattle skrev:Looking good Stellan. Will you do a regualr military model or will there be a "Stellan-twist"?
Och det är alltså til denna du skall ha din Weasel också...
Öken-Erik
CU@C4
Öken-Erik
CU@C4
Den och några till... sade han lite mystiskt sådärÖken-Erik skrev:Och det är alltså til denna du skall ha din Weasel också...
Öken-Erik
CU@C4

Vackert Stellan! Och du är inte ens färdig.
Nej M, det är en bit kvar innan slutet. Tack!
Re: Universal Carrier, Fyndet på myren, GRÖNT!

Ikväll gjorde jag det man inte borde göra men gör ändå, dvs satte mig sent och började sprutmåla. Eller så är det just det man ska göra när andan faller på trots att man är trött och bord egå och lägga sig så man är pigg till jobbet dagen efter.... Nåja, jag skippade mitt washande och lade på ytterligare en nyans mörkbrunt istället för att förstärka djupet lite. Mer variation av rost alltså.

Sedan gick jag på med tre olika kulörer av grönt. Först Interior Green, sedan en omgång Interior uppblandat med Ochra...
... och slutligen Gunship Green. De första är ganska gula och bleka, den sistnämnda är hyfsat blågrön och så där härligt skev i nyansen men helt enligt förebild.

Var är det tredje markhjulet? Missade det till fotandet. I morgon ska jag titta på UC:n med lite piggare ögon och besluta om hur att gå vidare med washer, filter mm. Vid förhandsgranskningen ser jag att det är lite urblekt och liksom ingen fjong i färgerna, ser lite bättre ut i verkligheten.