Jag har inte haft Covid och det har inte hänt något annat dramatiskt heller, jag tappade helt enkelt sugen på flygplanen i april. Två saker triggade egentligen hela situationen: den ena är att klarplastdelarna inte passar lika klockrent som resten av modellen och det blev lite små glipor och utstick, det andra var att jag tyckte det tog emot att börja jobba med målning och all maskering det skulle dra med sig. Hur som, jag städade bort sommarens pansarångest (ja, jag har givetvis limmat plast men det har som vanligt absolut inte blivit något pansar klart så allt är i sin ordning!) i veckan och satte mig med en av 109:orna i går kväll.

Efter gårdagskvällen, en liten sväng i morse och en sväng till ikväll så ser det ut såhär. Allt utom undersidans ljusblå är målat på dessa tre sessioner och visst, glor man riktigt uppmärksamt ser man att huven inte passar perfekt men SÅ illa är det inte. Det krävdes bara fyra månaders surande och grubblande för att komma vidare - moget värre!
Hoppas på bättre fart i bygget från och med nu så förhoppningsvis ny uppdatering inom kort!
Hälsningar
Magnus