Urban! Vildkatten var det ja och jag antar att du läst i nyhetsbrevet att de kommer att jobba sig vidare genom Hurricane-familjen, det finns inte så många att välja på så jag skulle gissa att chanserna är goda att du får din IId

! Erkänner villigt att Wildcaten inte var vad jag hoppats på men skit samma, det är säkert en lika fin modell som de de redan gjort och jag kommer givetvis att skaffa en. De säger även att de planerar för fyra modeller nästa år, lite oklart om fler Hurricane är inräknade i detta eller inte men det kanske finns plats för en P-51B bland dem?
Henrik! Svaret på den frågan blev dessvärre nej

!
Det blir en lite krystad update ikväll, jag har mest slipat skarvar på skrovet och det blir så trista bilder men lite detaljfix har jag trots allt hunnit med!
Propen klar och väntar på dekaler och så har jag hunnit med lite basic vädring på avgasrören. När de är torra på riktigt så ska jag på dem med metallpulver så får vi se hur det blir eller om de behöver tonas ner lite mer. Just nu är de lite väl orange och rostiga känner jag...
Jag har också byggt om sporrhjulet till Mk I-standard, det visade sig att mitt valda märkningsalternativ inte hade det vanliga Mk II-sporrhjulet. Jag kände inte för att plundra någon av mina Mk I-byggsatser och det här var faktiskt inte raketforskning (som synes...).
Trevlig kväll!
Hälsningar
Magnus