S 12 - Bat Models He-114 i 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad

Re: S 12 - Bat Models He-114 i 1/72

Inlägg av Anders.Edblad »

Heja Magnus!
Ge inte upp ännu den kanske blir bättre på slutet.

Anders E
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Gabriel och Anders! Nej, den är tillbaka permanent i lådan och kommer nog inte upp ur den igen :) ! Jag har också byggt en hel del mer eller mindre märkliga modeller genom åren (även om jag mer och mer halkat ner i mainstream-träsket på senare år...) men den här är dålig på ett så tråkigt vis. Hade den inte varit konfigurerad som den är med den höga vingen och stöttorna (både till vinge och flottörer) så kanske jag mäktat med det men nä, jag tror inte jag har förmågan och orken att göra något jag själv blir nöjd med av den! Huven, som alltid är ett blickfång på modeller, är också rätt hemsk...

Hälsningar

Magnus
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Bat Models He-114 i 1/72 - Modellen som sänkte Magnus Fridsell!
De borde få pris för det här. :D

Seriöst är det liiiite synd eftersom du har vad som krävs för att besegra även de värsta vraken. Men samtidigt förstår jag vad du menar med dålig på ett tråkigt vis. Det kan finnas en utmaning i en modell som har några få brister som går att fixa och som inte är systematiska. Men när man redan från början inser att det finns systematiska fel som kommer att följa med hela bygget så blir det bara tråkigt.

Hur som helst var det ett bra försök och de andra byggena du presenterat kompenserar gott och väl.

Helt apropå så dyker ett klassiskt Ronny Eriksson-citat upp i mitt huvud:
Det är aldrig för sent att ge upp.
holst

CU@C4
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Jag tänker på ett annat citat.
Livet är för kort för att bygga dåliga modeller!
Vet inte vem som från början sa det men det är något jag håller med om.

Anders E
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Tråkigt att höra om deras kvalitet. Dom har ju både en DH86 och en Boeing 307 på gång. Två modeller jag vill ha.
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Peter! Nu har jag varit ganska flitig på senare år med att faktiskt bygga och färdigställa men det finns en del projekt som jag mot bättre förstånd tuggat vidare med utan att jag känt att det var någon mening. Här gav jag i alla fall upp i tid :) !

Amders! Det var ett av Anders Svenneviks favoritcitat, tror det kommer från någon Verlinden-bok från början.

Björn! Boeingen är inte hela världen, den har inga stöttor och motorer osv kan man sno från en B-17. Condoren har visserligen en massa stöttor men vingarna sitter i alla fall fast i kroppen på den så den borde vara enklare att bygga än min Heinkel. Däremot så skulle jag oroa mig en del för priset...

Hälsningar

Magnus
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Synd att du gav upp så lätt med denna.

Hade gärna sett en S 12 bli byggd.
Skulle jag kunna ha användt som inspiration för min 1/48 Modelism resin kit.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Johan Elvin skrev: 09 okt 2019, 15:53 Synd att du gav upp så lätt med denna.

Vi vänder på steken, du bygger din 1/48 som inspiration för den här :) ! Vet inte om jag skrev det tidigare i tråden men min strategi är att vänta ut Special Hobby för en Heinkel...

M
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

magnusf skrev: 09 okt 2019, 16:07
Johan Elvin skrev: 09 okt 2019, 15:53 Synd att du gav upp så lätt med denna.

Vi vänder på steken, du bygger din 1/48 som inspiration för den här :) ! Vet inte om jag skrev det tidigare i tråden men min strategi är att vänta ut Special Hobby för en Heinkel...

M
:)
Jo, om det är nån som ska ta sig an en sådan så ligger väl SH högt upp på tänkbara kandidater för att göra det.
Just nu ligger väl inte S 12 så jättehögt i högen för att bli byggd, men vem vet
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Jag säger som Dr Alban: Opp å hoppa!

https://www.tapatalk.com/groups/hypersc ... l#p2686707

Magnus, uppenbarligen går den ju att bygga och du har ju använt det lilla ordet "nog" som en liten vink om att den faktiskt eventuellt möjligtvis kanske kommer tillbaka upp på byggbordet.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar