Imponerande!
Är det ett lok du byggt själv eller en modell som finns ute på marknaden?
Vänligast / André
Puente valle del Condor"
Re: Puente valle del Condor"
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

-
- Namn: Lennart Alvhult
Tack Andre ! Det är ett gammalt Bachman lok jag köpte för ändamålet. Rensat det från detaljer och fixat upp det, med skalenliga räcken och ny kulör.
Nu är det klart i alla fall
//Lennart

Nu är det klart i alla fall

//Lennart

Du har väl byggt den där bron stark nog? Loket ser tungt nog för bordsskivan... 
Var lite skeptisk inför vädring av det fint målade loket. Men det växte ytterligare några dimensioner!
Mvh. André

Var lite skeptisk inför vädring av det fint målade loket. Men det växte ytterligare några dimensioner!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...

Finns ju en malmbana i Chile med gamla härliga ellok, rejält skitiga

https://en.wikipedia.org/wiki/GE_289A_Boxcab
Snart 100 år gamla
Stefan

https://en.wikipedia.org/wiki/GE_289A_Boxcab
Snart 100 år gamla

Stefan
-
Tack så hjärtligt Andre ! Jo då bron håller , men det är speed limit " Fashinerande hur länge den här typen av broar byggda i timmer hängde med, innan stål broarna tog över. Angående patineringen så var jag själv lite fundersam, mycket eller lite ? Det är lätt att det blir överarbetat. Och anledningen att jag köpte ett separat lok för ändamålet var för att slippa ta något ur samlingen. Jag har undvikit att kladda" på något av dem . Har väl något fabriks vädrat. Men tittar man på bilder från just det här området, så finns det lok som ser svartmålade ut, men vid närmare granskning så kan man se att det är gula under, och det svarta är smuts och damm . Så jag gjorde en mellan väg, lagom lite, eller lagom mycket, blev mer liv i förhållande till vagnarna i vilket fall. Däremot är det ett aber att maskera sidorna på grund av alla service luckor.
//Lennart
//Lennart
-
Jo det är helt otroligt egentligen att det fortfarande använder det där gamla GE loken Stefan . Men tydligen så är det outslitliga
Det går ju från koppargruvan i Tocopilla genom Attacama öknen, och det torra klimatet är väl en del av förklaringen. Än mer förvånande tycker jag det är med avsaknaden av sluttnings förstärkningar . Med tanke på tyngd och vibrationer, så borde rälsen flytta på sig över tid. På vissa bilder ser det galet farligt ut. I närheten av Los Angeles" (sträckan södra Florida och Carlifornien ) det sk, Cajun Pass" där har man förstärkt sandstens sluttnigarna med timmer, to.m gjutit på vissa platser, för att förhindra ras och eurosion, här tutar" man bara på. Visserligen så är väl avsaknaden av , och närheten till lämpligt timmer en förklaring.
//Lennart
https://www.amusingplanet.com/2014/04/s ... mines.html

Det går ju från koppargruvan i Tocopilla genom Attacama öknen, och det torra klimatet är väl en del av förklaringen. Än mer förvånande tycker jag det är med avsaknaden av sluttnings förstärkningar . Med tanke på tyngd och vibrationer, så borde rälsen flytta på sig över tid. På vissa bilder ser det galet farligt ut. I närheten av Los Angeles" (sträckan södra Florida och Carlifornien ) det sk, Cajun Pass" där har man förstärkt sandstens sluttnigarna med timmer, to.m gjutit på vissa platser, för att förhindra ras och eurosion, här tutar" man bara på. Visserligen så är väl avsaknaden av , och närheten till lämpligt timmer en förklaring.
//Lennart
https://www.amusingplanet.com/2014/04/s ... mines.html