Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson skrev: ↑01 jan 2019, 16:04
Smått ÄR gott! Och visst är slottet det klippark som säljs där? I så fall har jag också byggt det en gång i tiden. Inte helt enkelt... Så hatten av för det också!
Tack!
Det stämmer att det är ett klippark. Min är egentligen väldigt illa byggd, men ur vissa vinklar på ett visst avstånd ser den okej ut.
Fokkern tycker jag du fått till ordentligt! min klara favorit. Asså det där med slottet. Kan du få övertid på det bygget? Jag menar du tog ju jobbet med dig hem?
Lennart 12 skrev: ↑02 jan 2019, 08:55
Vackra modeller , slottet är en riktig pärla i din samling tycker jag. Du får bygga en modell av Kreml palatset också //Lennart
Tack så mycket!
Jag har i alla fall en pappersmodell av Tullgarns slott som ska byggas också, så småningom.
Kungliga slottet finns att köpa i Slottsboden på Stockholms slott, och Tullgarns slott fann jag på just Tullgarns slott för 15kr.
Vad gäller Pjotr så är läget följande:
DSC07062.JPG (5.61 MiB) Visad 6192 gånger
DSC07061.JPG (4.7 MiB) Visad 6192 gånger
Det återstår lite vädring på dem. Därefter ska jag ta tag I plattformsvagnarna och kopplingarna mellan allt.
Under det föregående året jobbade jag mest med banvall och räls, som jag köpt från Hobbyboss. Det börjar likna något nu I alla fall!
Kul det där med slotten " hade ingen aning om att det fanns ! Måste nog skaffa ett sådant. Köpte boken om kröningsvagnen" från livrustkammaren för många år sedan, och tycker det är intressant med den där typen av förebilder .
Imponerande och riktigt fint bygge ditt pansartåg, blir intressant att få se det färdigställt med räls och allt !
//Lennart