Man får inte maska om man ska bli klar. Äggen är färdigkokta.
Re: Man får inte maska om man ska bli klar
Heliga guds Varm plats vilken hög! Det där är väl klart på en kväll.
Stellan Schroeder Englund
Jag är ju dum som gör det här, jag borde ju utnyttjat Uffe.
En sak som är ganska speciell på en Su27 och något jag tycker att Hasegawa missade på sin Su33 är den utdragna stjärten. Ägget kan ju nästan föreställa vilken tvåfenad kärra som helst.
Jag beslutade mig för att förlänga pinnen på min Su27 med en buktank från en 1/144 Viggen och lite plastic card men struntar i det på Su33 som får bli byggd rätt ur lådan.
Jag är ju inte så förtjust i att måla men nu hatar jag det. Får nog skaffa en ny hobby. Det bubblade ur koppen och ingen färg kom ut. Sedan plockade jag isär sputan ett flertal gånger och gjorde rent den utan förbättring. Till slut gick den att använda men man kunde höra en svag antydan till bubbel fortfarande så jag tänkte lägga munstycket i ett bad när jag målat klart.
När jag är nästan klar med målningen så släpper det och det slutar bubbla. Munstycket ligger nu ändå i blöt.
Senast redigerad av Björn B den 07 nov 2018, 01:16, redigerad totalt 1 gånger.
Dekalerna är på på plats på dom flesta äggen.
-
- Namn: Lennart Alvhult
Säg omelette " Kul och fin samling ! //Lennart
Re: Man får inte maska om man ska bli klar. Äggen är färdigkokta.
Släpade ner alla mina egg planes till Malmö. Dom tretton jag höll på med blev mer eller mindre färdiga.

Su 27 behövde ju dekaler eftersom det var en kinesisk J-15 som byggsats. Etiopiska 1/144 blev valet.

Su 33 byggdes rätt ur lådan.

F-2 fick ju nya vingar och stabbar

Jämfört med F-16 som är grunden i byggsatsen blev det ingen större visuell skillnad på vingarna men stabbarna har en annan form.

T-4 fick bli omodifierad.

Intruder

Harrier

F-22

Skytteltransport
Su 27 behövde ju dekaler eftersom det var en kinesisk J-15 som byggsats. Etiopiska 1/144 blev valet.
Su 33 byggdes rätt ur lådan.
F-2 fick ju nya vingar och stabbar
Jämfört med F-16 som är grunden i byggsatsen blev det ingen större visuell skillnad på vingarna men stabbarna har en annan form.
T-4 fick bli omodifierad.
Intruder
Harrier
F-22
Skytteltransport
Re: Man får inte maska om man ska bli klar. Äggen är färdigkokta.
Lite propellerplan

Osprey

Avenger

P-40

Zero

P-38
Modellerna ser värre ut än normalt då jag inte fick fägsprutan att fungera och till slut var jag så trött på ägg att jag inte brydde mig utan bara ville få dom klara. Parkeringsplats källare.
Osprey
Avenger
P-40
Zero
P-38
Modellerna ser värre ut än normalt då jag inte fick fägsprutan att fungera och till slut var jag så trött på ägg att jag inte brydde mig utan bara ville få dom klara. Parkeringsplats källare.