Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag har varit sugen på en sådan här i småskala (1/144 alltså) men inte kommit till skott. Det känns inte helt nödvändigt att fylla på stashen med fler prylar men jag trillar nog dit en vacker dag jag också ändå !
Som vanligt snyggt och du har fått bra liv i det enfärgade men ser han inte lite tandlös ut? En stackars liten robot hade han väl kunnat få?
Jag har varit sugen på en sådan här i småskala (1/144 alltså) men inte kommit till skott. Det känns inte helt nödvändigt att fylla på stashen med fler prylar men jag trillar nog dit en vacker dag jag också ändå !
Som vanligt snyggt och du har fått bra liv i det enfärgade men ser han inte lite tandlös ut? En stackars liten robot hade han väl kunnat få?
Hälsningar
Magnus
Tackar! Funderade på 1/72 och med facit i hand hade nog Hasegawas varit en betydligt enklare väg. Men eftersom Revell hade precis rätt dekaler, gick jag ner mig i 1/48-träsket. Igen...
När det gäller tandlösheten finns det tre anledningar. Jag ville bygga den så som de såg ut när jag såg dem i luften, dvs helt tomma. Tittar man på bilder, verkar de italienska flyga så alltsom oftast. En andra anledning är att jag inte är särskilt road av last under vingarna, får inga vibbar av det. Ibland gör jag undantag, som t ex Su-22 som nästan blir ett halvt flygplan om man inte fyller vingarna med last. Men den främsta anledningen är helt enkelt att det är ett moment som tar en jädrans massa tid. Och då börjar jag hellre på en modell till.
Johan Elvin skrev:Jag är berädd att hålla med Magnus.
En modern Jaktkärra utan nåt extra under kroppen ser inte riktigt färdig ut.
Det är nåt som saknas liksom.
Men som vanligt, ett snyggt resultat.
/Johan
Tack! Fast jag kan tycka tvärtom, en massa last kan ibland skymma själva flygplanets eleganta linjer. Nu har väl Eurofightern inte direkt eleganta linjer i mina ögon, men ändå...
"skymma själva flygplanets eleganta linjer" Hallå? Eurofighter? Det där är en efterhandskonstruktion! Fram med lite robotar nu! Du kommer inte undan! Du kan till och med hänga blinda övningspinnar !
Det går något program om RAF på tv just nu (kunskapskanalen) där Ewan McGregor flyger just Typhoon. Tänkte just lite på det där med vädring då flygplanet man flög inte var helt rent på vissa ställen. Just det där utblåset på vänster sida sotar tydligen ner flygplanet rätt bra.
Ps.
Rörande robotar, fälltankar mm så känner jag lite detsamma. Att hänga på raketer och fula fälltankar på typ en snygg och färgglad P-51D Mustang känns sådär trots flygplanets bakgrund och syfte...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Fast sen måste jag ju villigt erkänna att en A-10 Thunderbolt eller för den delen en A-1 Skyraider ser väldigt tam och avbarrad ut utan en massa tankar, raketer och vad man nu kan hänga på undertill.
När det kommer till Skyhawk, Corsair och Intruder liksom Phantom velar jag nog lite. Men jag känner att när det berör Vigilante och F-111 så är de snyggare rena undertill.
Tyfonen tycker jag är rätt snygg som flygmaskin. Den ser i alla fall snabb ut i jämförelse med Tornado som mer påminner om en stridsvagn från första världskriget med vingar och fenor på... *s*
Och nog är väl en J-35 Draken som snyggast i luften utan något som bromsar undertill?
Vänligast / André
Ps.
Påminner inte tvåsitsaren om en gammal saab i profilen?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Snyggt bygge av en inte så snygg maskin.
Visserligen är det inte en av de nyaste Revellerna men ändå lite förvånad över den ojämna kvaliten på byggsatsen.
Anders E
Kanonfin. Jag tycker att flygande maskiner i helt gråa skalor är mycket svåra att få till på ett realistiskt sätt. Denna Typhoon kommer jag titta på många gånger för att hämta lärdom och få inspiration.