Nicklas
Har fått hem denna också. Det ser riktigt bra ut tycker jag.Nicklas Karlén skrev:Helt rätt, utblås till Hkp 16 från en resingjutare i Sydafrika. En guldstjärna till Stellan.
Nicklas
Då käns det som jag är inne på rätt spår på dom mesta grejerna.Nicklas Karlén skrev:Nja, en lista är kanske o ta i, men ur minnet så ser det ut så här.
Jag har köpt in Eduardets för MH-60K för då får du en instrumentpanel med skärmar som är lik den i Hkp 16. Eduardets för extriören, framför allt för alla små öppningar som är täckta med nät.
Werner Wings har ett inredningskit för Medevac som kan vara användbart på Hkp 16, det finns även skidor från samma firma som kommer att användas på maskinen i Försvarsmakten. Sist jag var på Hkp flottiljen (för något år sedan) så pratades det om att man skulle skaffa vinsch och extratankar till maskinen men det är inget jag sett ännu på de bilder som cirkulerat i media i sommar.
Italeris samtliga Black Hawk, Sea Hawk osv. är rätt sorgliga på insidan. Det är inte mycket som stämmer, så det finns utrymme för den som vill bygga inredning från skratch. Eller så stänger man dörrarna alt bygger den utan stolar och ett gäng med SSG killar sittands i dörröppningarna.
De kulsprutor som används på Hkp 16 är en version av Ksp 58 och det finns liknade i 1/48 om man letar lite.
Nicklas