Austin Armoured car

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Austin Armoured car

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag köpte en Austin pansarbil från Master Box som jag tänkte mig som ett snabbobjekt i ett gruppbygge men kom aldrig igång med den.

Bild
Jag valde Mk.III modellen eftersom den hade en del intressanta märkningar. En ukrainsk var den som lockade först men även den finska var ett alternativ.

Bild
Skydden runt kulsprutorna var lite förenklade med solida trianglar som stag så jag skar bort dessa och ersatte med plaststrips.

Bild
Bild
Förutom det blev det ett "out of the box bygge".

Bild
Bild
Jag fastnade till slut för en grå färg.

Bild
Bild
Dekaler till en vagn från en av de tyska frikårerna i den tyska revolutionen/inbördeskriget.

Bild
Jag skulle kunna lägga till några smådetaljer men det får vara.

Bild
Jag ville egentligen ha en brittisk vagn från kriget så jag köpte en Austin Mk.IV också.

Bild
Bild
Jag såg någonstans att det var en Austin Armoured Car 1918 Pattern. Vad det än är så blev den byggd utan modifieringar.

Bild
Bild
När jag läste på lite om dessa bilar så fick jag reda på att dessa dubbeltorn var byggda för Ryssland som föredrog det medan Storbritannien föredrog enkeltorn. Många Mk.IV levererades inte till Ryssland p.g.a. revolutionen utan hamnade i brittisk tjänst.

Bild
Bild
Jag gillar dessa små bilar från MasterBox men märkningbeskrivningen kunde vara bättre. Jag höll på att märka min som två olika bilar på samma gång.

Bild
Jag tog hjälp av instruktionerna till Mini Arts 1/35 byggsats för att förstå hur den skulle vara märkt.
De röd-vita taken kommer fån dom. Hoppas att dom läst på ordentligt.
Lurifax

Re: Austin Armoured car

Inlägg av Lurifax »

Snygga byggen av de här mikro-vagnarna.
holst

CU@C4
Rickard Malmborg

Inlägg av Rickard Malmborg »

Fina byggen Björn!
Men det känns konstigt att ingen såg var inblandad! ;-)
Mvh
Rickard
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Fina byggen, den grå ser ut som om du målat den med RLM02.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Urban Gardini skrev: 13 jul 2022, 12:16 Fina byggen, den grå ser ut som om du målat den med RLM02.
Delvis. Jag blandade den med en grå färg för att få den mindre grönaktig.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Bra blev det i alla fall.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar