Efter en längre paus (min dotter är nu 2,5) har jag lite mer tid för att bygga. Det var inte helt stilla heller men kunde hitta lite tid här och där under tiden. Sista månaderna hade jag lite mer tid och tänkte dela med er olika byggen jag håller på med.
Satsen är lite äldre men jag var positivt förvånad. Den går ihop utan problem med väldigt lite spackling. Allt är OOB förutom kanonerna och avgasrören. Avgasrören blev lite tjockare men ser bättre ut än de som är i lådan.
Det som är riktigt dåligt är stora glasdelen. Den har en blåsa som inte går att få bort och den är suddig. Försökte snygga till den lite men utan någon framgång. Det har kommit två såna i byggsatsen så ja kommer att kolla hur ser den andra ut.
1:72 är inte min favorit skala iom. att jag gillar att detaljera men blir avslappnande efter bygget & vajringen och för att öva lite på målning. Den här kamot är perfekt för det. Gjorde den utan maskering.
Dekalerna är riktigt tjocka men ser ganska bra ut. Finns silvering på visa av de men tror att det beror mer på min målningsteknik.

Det som är kvar och göra är antän, försöka fixa glasdelen, smutsa hjulen lite till, bomben, leka lite med pigment...