American LaFrance ´57 race transporter

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tankman
Namn: Mats Stråhle

Re: American LaFrance ´57 race transporter

Inlägg av Tankman »

American Lafrance race transport ´57
Nu får det vara slut!
Sista uppdateringen på min LaFrance race transport.
Kan eventuellt finnas några små detaljer att åtgärda/komplettera men det är inget som syns utan det får vara tills jag inte har något annat att göra😊
Det jag gjort sedan förra uppdateringen är tak till serviceutrymmet (genomskinlig akryl), lastningsramper, avgassystem, gjorde färdigt kranen för motorbyten med fungerande block och talja, radioantenner, bakljus.
Som last just nu har jag byggt två likadana Shelby GT350 från AMT.
De är gjorda som ”curbside” dvs mycket sparsamt detaljerade undertill och nästan obefintlig motor.
Byggsatserna har halvdan passning, framför allt fronten som var nästan två mm bredare än karossen!
Mycket slipande😉
Avvek från standard målning, avkromade allt.
Bakgrundshistoria om transportern:
Den är byggd av två killar som har den till att köra sina bilar till och från olika tävlingar. De kör både bana och Drag-Racing.
För att finansiera bygget så hyr de ut den till alla som behöver en kompetent transporter för upp till tre bilar med tillhörande service för fordonen.
Killarna kör och servar åt de som hyr deras kärra, i detta fall en transport av två Shelby GT350 som ska fotograferas på en bana som hyrts av ett reklambolag.
Kapacitet för allt som kan hända finns ombord: oljebyten, motorjusteringar och till och med motorbyten kan utföras.
Jag vill tacka alla som har bidragit med uppmuntrande tillrop under det här bygget, får se vad jag hittar i hyllorna som nästa bygge😊
Bilagor
83.jpg
83.jpg (3.28 MiB) Visad 1760 gånger
84.jpg
84.jpg (2.37 MiB) Visad 1760 gånger
78.jpg
78.jpg (3.25 MiB) Visad 1760 gånger
Mats Stråhle
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Rackarns vad läcker den blev, verkligen snyggt bygge, målning, och last . //Lennart
Tankman
Namn: Mats Stråhle

Inlägg av Tankman »

Stort tack Lennart
Mats Stråhle
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Tuff som tusan och skön färgkombination. Gillas starkt.
Skriv svar