Köpte denna byggsats innan jag var medveten om Special Hobbys utgåva. Men jag kollade på en byggtråd på Brittmodeller där det byggdes en Yak-23 i 1/48 och blev inspirerad att börja på denna.
Alclad uppger att man ska ha acrylfärg som grund för deras metallicfärger men jag grundade med Humbrol 85 satin svart och det funkade alldeles utmärkt. Upplever att det är lättare att slipa enamel färger.
Modifierade cockpitten då förarstolen satt allt för långt bak och lade till bälten. Målade efter foton jag hittat på nätet.
// Göran
Målad med Alclad aluminium sedan lite blandat med Humbrol, Revell och Tamiya färger.KP 1/72 Yak-23
KP 1/72 Yak-23
Paint it black ! 

Re: KP 1/72 Yak-23
Mer flygplan som ser ut som hämtade ur science fiction eller Tintin! Fräckt val av förebild Göran! Och inte lika många vingar som en CR 42...
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Re: KP 1/72 Yak-23
Tack för kommentarerna grabbar. Jag gillar de sovjetiska-ryska flygmaskinerna från kalla kriget. Den som vill fördjupa sig i ämnet kan läsa boken Hemliga Sovjetiska flygprojekt under kalla kriget av Carl Gustaf Ahrenmark,den innehåller många obskyra flygmaskiner! Göran
Paint it black !