Men projektet började i drama då paket kom vattenskadat och illa tilltryckt i ett av hörnen. Dessutom hade de färger jag beställt försvunnit helt ifrån paketet. Som tur var klarade sig all plast samt dekaler från några skador, däremot fick jag nya färger på posten inom en vecka!

Denna bild visar lite av den färdigmålade cockpiten. På det riktiga flygplanet förs huven bakåt för öppnas, detta finns inte representerat i kitet i någon form. Som bilden visar har jag fyllt området bakom cockpiten med styrenplast för att fylla det gap som lämnas efter att man för huven bakåt.

Tyvärr dokumenterade jag inte början av bygget, men här kommer lite bilder från målandet...

Jag bestämde mig även för att bygga en platta för modellen att stå på. Jag köpte en uppsättning av PAG-14 plattor från ICM, otroligt bra värde för pengarna! Notera att plattorna inte är målade i de följande bilderna, dock klädde jag in plattorna i en ram av smyglister i ek.

Här kommer färgerna!

Det var alla bilderna jag har för tillfället, ska fixa fram några fler de kommande dagarna!
//Emil