Ser kanske ännu inte så mycket ut för världen, men det är en början i alla fall. Fick tag på Eduards 1/48 Mustang i form av specialutgåvan med långdistanseskorterna stationerade på Iwo Jima, och tänkte bygga den som
Hon' mistake vilken syns på locket till lådan. Har även köpt till lite extra lullull i form av cockpitsatsen från Eduard Brassin. Cockpiten är redan jäkligt fin ur lådan, men Brassin-kitet är på en helt annan nivå

Jag har Tamiyas Spitfire Mk. I i 1/48 på bänken, som står och väntar på att en tenta ska bli klar så att jag kan fixa det allra sista på den. Men kunde dock inte hålla mig från att börja lite smått med Mustangen

Jag har så smått börjat fixa lite med resindelarna till cockpit och provpassa dem med flygkropp, vingar och hjulbrunnar. Så jag har i princip tejpat ihop hela rasket, inklusive hjulbrunnarna. Är rätt nojig med passformen på cockpitdelarana (har erfarenhet av Aires och Brassin sen tidigare) speciellt i förhållande till hjulbrunnarna, och skulle det vara några problem vill jag gärna upptäcka det så tidigt som möjligt. Men så här långt ser det lovande ut, så vi får se vad det blir av det
Mvh,
//Anders