Tänkte börja på denna men jag behöver fylla dom överdimensionerade runda fönstren på den så jag tittade på dom verktyg jag hade men 5,5 mm diameter var för stort för dom så jag tänkte försöka köpa en hålpipa när jag fick ett infall.
Vilken diameter ger ett vanligt hålslag för pappersark? Det visade sig vara rätt diameter för mig men nu gällde det att trycka ut en massa plastdiskar utan allt för mycket spill på plastic-card.
Jag gjorde en jigg i tunn kartong. ett avlångt hål för att styra en tunn remsa plast och ett stopp av lite tjockare plast så att jag inte trycker in remsan för långt och förlorar flera mm plast för varje disk.
Sagt och gjort. Slå ett hål. Klipp bort resterna och slå ett hål på nytt. Sen är det bara att fortsätta så.
Till slut har man en påse med plastdiskar (och en hög med hålslagen plast). Nu ska dessa monteras i modellen och sedan kommer det roliga att försöka borra nya mindre hål och få dom centrerade.
Känner någon till om det finns att få tag på BOAC dekaler till denna. Det skulle gå bra ihop med mina övriga civila 4-motoriga Airfixbombare.