Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman skrev:Jäklars vad cool den blir! Kamouflaget har du gjort dunderbra!
Tack så mycket, Jocke! Tyska kammon har jag nu upptäckt är väldigt roliga att måla. Det var på tiden att jag startade ett tyskbygge igen, vid senaste hade jag inte ens en airbrush(!). Det finns dock några ställen där jag inte blivit nöjd med resultatet och ska gå över igen.
Henrik R skrev:Grym! Jag har själv tänkt att bygga den i 1/32, och din tråd gör ju inte så att man blir mindre sugen på det!..Toppsnyggt!
Tackar! Det uppskattas att jag kan inspirera, du får jättegärna bygga en i 1/32, kan nog bli hur ball som helst!
Andre B. skrev:Har en från PM liggande. Undrar om den kommer tillbaka om man kastar iväg den?
Snyggt bygge!
Vänligast /André
Jag skulle inte tro det men har inte vågat prova. I fallet med din modell vet jag inte om ett kast som resulterat i ett hårt fall till marken skulle förbättra eller försämra byggbarheten...
Andre B. skrev:Faktum är att PM's modell är enkel men inte så tokig. Och passformen är god.
Vänligast / Andre
Ja du, då ser jag gärna en Horten från dig i framtiden, André!
Det har hänt lite saker den senaste tiden med 229:an. Nu är målningen klar och snart ska den klarlackas för att få dekaler och (förmodligen) målade balkkors. Jag har gått över kamouflaget igen för att förbättra vissa mindre missar samt målat metall på värmeskyddsplåtarna bakom utblåsen:
Jag fortsätter direkt med ett till sedan en längre tid avklarat bygge.
Precis som med Tunnan blev denna klar lagom till 08-Open och har inte heller blivit fotograferad tills nu... Däremot är jag här hyfsat nöjd med slutresultatet. Det enda som stör är att några av Revells dekaler krånglade vilket ledde till silvring, inte minst gångmarkeringarna närmast cockpit (där plasten av någon oförklarlig anledning har upphöjda panellinjer istället för nedsänkta som resten av modellen). Detta hade naturligtvis kunnat undvikas, om det inte vore för att inget syntes innan mattlacken lades på. Som en skänk från ovan släppte Master Model pipor för automatkanonen MK 103, t.o.m. med båda varianter av mynningsbroms, precis innan jag skulle montera byggsatsens dito.
Det krävdes en del jobb att få skyddsplåtarna bakom utblåsen att kännas rätt vädrade.
Undersidan med Panzerblitz-raketer monterade under vingarna.
Nu ska jag försöka få något mer bygge avklarat fram till årsskiftet som inte synts på forumet tidigare. Den lilla tiden jag har till och från för modellbygge har inte gjort det möjligt att släppa kontinuerliga uppdateringar.