The beginning and the end.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mikael Falk

The beginning and the end.

Inlägg av Mikael Falk »

Då var två till klara.

En J35A och en J35J i 1/48 från Hasegawa.

Jag har använt mig av en massa godis till byggena, minns knappt vad.

A. Den korta bakkroppen kommer från Maestro och kanonen från Aires. Vill minnas att jag använde även maestros ets till cockpit och även till hjulen. Dock har den ingen stol, känns lite överkurs att bygga den, så det får vara tomt. Målad med Humbrol sprayburk nr 11. Dekalerna är lite av varje. :) Ska komppletera med pitot rör.

J. Till denna har jag petat in Aires cockpit och hjulhus, Quickboost IR-sökare Maestro leverarde klaffarna. Målad med Gunze. Målningen var en historia för sig, fick tvätta bort allt färg en gång och börja om igen. Dekalerna kommer från Zotz, är inte riktigt nöjd med dessa, särskilt döskallen, den sprak på några ställen. I och för sig kanske det var jag som slarvade... :oops:

Nåja, här kommer bilderna.

Som vanligt mottages kommentarer och kritik mer än gärna!

J35A

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

J35J

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
"1/48, för oss skumögda."
Henrik R

Re: The beginning and the end.

Inlägg av Henrik R »

älskar att vila ögonen på drakar!! dom är hur snygga som helst! bra gjort!
Lennart

Inlägg av Lennart »

Kan bara instämma.Synd att dekalerna trilskades,men snyggt jobbat i slutänden/Lennart
PederT
Namn: Peder Thorell

Inlägg av PederT »

Snyggt jobbat, men, jag tror du fått "Trampa ej här" felvänt. Ett tips när det gäller stolen. Använd sidorna till byggsatsens stol och gör baljan av plasticard. Plaströr till kanonröret. Huvudstödet av en liten oval bit PC som böjs. Bilder kommer under veckan.
//Peder
Chrille
Namn: Christer Andersson

Inlägg av Chrille »

Hej är ny här. Snygga byggen, specielt den blå J 35J Nr: 35540. Jag bor granne med Österlens Flygmuseum där står just J 35J Nr: 35540. här är lite länkar: http://www.osterlensflygmuseum.se/saab_j35j.php

http://iqpager.quid.se/iqpager.aspx?cur ... erid=4855# Bläddra fram till sidan 22-23
Vir prudens non contra ventum mingit. Visa män urinerar inte i motvind.
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Kul tema! Och snyggt genomfört! Roligt att välja en så pass udda förebild som den gamla A-modellen med den korta bakkroppen.

Apropå stolsproblematiken, kan du inte köra med stolen i lådan? Även om den inte är helt korrekt, är det ju mer rätt än att det är tomt. Dessutom, är vi helt säkra på att dessa tidiga stolar inte byttes ut?
Mikael Falk

Inlägg av Mikael Falk »

Tack alla!

Ja, man kanske skulle ha en stol under tiden man knåpar på en stol.
"1/48, för oss skumögda."
Skriv svar