Airfix 1/48 Gloster Meteor F.8 fra Danmark - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: Airfix 1/48 Gloster Meteor F.8 fra Danmark - Klar!

Inlägg av Henrik R »

Jo Björn, jag har byggt Tamiyas F1. Men jag tänkte om jag får för mig att vilja bygga fler Meteorer och då kan det ju vara bra och billigare om man lika gärna kan bygga Airfix variant. Och även bra för dem som tänker bygga meteor som ej än har köpt eller valt vilken modelltillverkare. Men i ärlighetens namn så tror jag att det blir i 32 jag bygger nästa meteor i! :-)
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den här har jag inte kommenterat, du tajmade nog min skidsemester :) ! De är kanske inte så spektakulära de där danska Meteorerna men vad gör man inte för ett grannland? Jag gjorde 487 i 1/72 för ett drygt decennium sedan, min har "plåthuven" med det mindre glaspartiet men är i övrigt en enäggstvilling till din. Kanonluckan och den öppna motorn lyfter det hela bra, utan det så är det svårt att göra något intressant av en sådan med tanke på att de är rätt släta i skinnet...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, tack för hjälpen med färger och detaljer! Nej, det är över lag klurigt att få till Meteorer på ett spännande sätt. Det är något i konstruktionen som gör att de blir simpla på något svårförklarligt sätt. Det är sannolikt ingen slump att både Airfix och Tamiya skickar med kompletta motorer och Airfix även skapar möjlighet att ha öppna kanonluckor.
Skriv svar