Årets första modell. ICM Bücker Bu-131D 1/32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Årets första modell. ICM Bücker Bu-131D 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tjena! Här kommer mitt senaste projekt och första modellen startad 2019. Från Ryska modelltillverkaren ICM.
Detta bygge blev genomförd genon den sk."Eat, sleep, build, repeat" metoden. :-)

Först och främst så måste jag säga att modellen är fin med detaljer redan i lådan. MEN, plasten är alldeles för mjuk tycker jag.
Själva bygget var inga konstigheter alls, ytterst lite spackel har används på undersidan och vingkanterna. konstruktionsmässigt är den bra.
Till denna modell har jag använt mig av en del Quickboost resinprylar som avgasrör,vajerfästen,hjul och stolar även HGW textilbälten.
Eduards tyska fotoets "dials" och en del skratchbygge så som kablar till tändstiften, en oljetank med ledningar.
Jag körde med den så kallade blackbase metoden. Den har sina poänger, men den är väldigt tidskrävande, speciellt i 1/32.
Färgerna är som vanligt Gunze med Tyska färger RLM 02,RLM 65 och RLM 71, Den sistnämda är lagd under den vita kammofärgen.
Hur som helst hoppas ni gillar den.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Årets första modell. ICM Bücker Bu-131D 1/32

Inlägg av Lennart 12 »

Fantastiskt fin Henrik ! Du har fått härligt liv, och finish i duk klädseln på vingarna ! //Lennart
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Sagolikt vackert bygge!
holst

CU@C4
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Läckert! Så du har givit dig in i riggningsbranschen nu? :)
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! Ja jag mjukstartar lite för några kommande byggen i år. Det är inte jättekul med rigg men det är tillfredställande i skälen när det är klart. :-)
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Bra start på 2019, ett väldigt fint bygge!
Den där Black base metoden fungerade bra på den där modellen.

Anders E
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt och snabbt byggt som vanligt.
Precis som Björn noterar jag att modellen är riktigt snyggt riggad.
Om du lyckats så där bra med det, finns det ingen anledning att undvika fartyg längre...
Uffe
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den här gillar jag, mycket! Maskinen är tuff och din målning gör det bästa av den, sedan är det alltid lite kul att se sådant som inte byggs så ofta.

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Trevligt med en skolkärra i en större skala. Snyggt bygge. Blir det en ICM I-153 nu?
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar