Chengdu J-7G, Trumpeter 1/48 - Klar men bortglömd...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Chengdu J-7G, Trumpeter 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Sebastian: Fast JF-17 är väl inte utvecklad ur MIG-21?

Gabriel: Bravo! Då har vi avverkat några av dem! :) En uppenbar och redan omnämnd är vingarna. Dessutom är den bakre delen av huven (dvs delen bakom stolen) inte av glas som på MiG-21. Och så har vi antennen ovanpå. I övrigt återstår mest detaljer som en helt annan HUD - och några småsaker till. Men dem kanske någon skarpögd kan hitta? :)
Sebastian C
Namn: Sebastian

Inlägg av Sebastian C »

Björn Fransson skrev:Sebastian: Fast JF-17 är väl inte utvecklad ur MIG-21?

Gabriel: Bravo! Då har vi avverkat några av dem! :) En uppenbar och redan omnämnd är vingarna. Dessutom är den bakre delen av huven (dvs delen bakom stolen) inte av glas som på MiG-21. Och så har vi antennen ovanpå. I övrigt återstår mest detaljer som en helt annan HUD - och några småsaker till. Men dem kanske någon skarpögd kan hitta? :)
det är en extrem vidareutveckling av J-7
Björn Fransson
Kontakt:

Sebastian C skrev:
Jag trodde att den var utvecklad ur J-10. Men om den är en J-7-variant kan det inte vara mycket kvar av MiG-21:an i den...
Sebastian C
Namn: Sebastian

Inlägg av Sebastian C »

Björn Fransson skrev:
Sebastian C skrev:
Jag trodde att den var utvecklad ur J-10. Men om den är en J-7-variant kan det inte vara mycket kvar av MiG-21:an i den...
J-10 är ännu mindre lik. Den är typ en eurofighter/gripen mashup
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Chengdu J-7G, Trumpeter 1/48 - Klar men bortglömd...

Gjorde klart den här strax före AIM, och hade den med där - men sedan föll den i glömska och var inte ens med i mitt årsbokslut - som jag nu får revidera... :) Nåväl, här är den i alla fall:

Bild

Var då inte helt nöjd med slutfinishen, men med lite distans till den blev den kanske inte så dum ändå.

Bild

Bild

Bild

Bild

Ska försöka ta tag i min finska MiG-21F-13 snart. Vore kul att se dem bredvid varandra. Samma maskin i grunden, men femtio års skillnad. Nästan definitionen på uttrycket same, same, but different.
Skriv svar