Bokslut 2018. Tre klara!
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: Bokslut 2018. Tre klara!
Tackar! Jo, har tänkt utgå ifrån en piasavakvast till knippena. Har länge velat bygga en vagn med en fascine...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Jag hävdar fortfarande att den rutiga hör hemma i Kiev. Speciellt efter att jämfört med bilder från Kiev.
Vagnarna i Estland hade ett annat kammo och var märkta 1-4. Här finns en del bilder: http://www.rindeleht.ee/foorum/phpBB2/v ... 0&start=30
Hur som helst gillar jag din rutiga vagn. Har nu svårt att bestämma mig för om min ska bli rutig, estländsk eller en sovjetisk i Estland.
Vagnarna i Estland hade ett annat kammo och var märkta 1-4. Här finns en del bilder: http://www.rindeleht.ee/foorum/phpBB2/v ... 0&start=30
Hur som helst gillar jag din rutiga vagn. Har nu svårt att bestämma mig för om min ska bli rutig, estländsk eller en sovjetisk i Estland.
-
- Kontakt:
Har ju sett dem live, fantastiskt fina! Spännande också med de halvfärdiga! Tycker mig skåda både en L-39 och visst är det två MiG-15? Kul med lite mer 1/72!
-
- Namn: Lennart Alvhult
Mycket fina och vackert målade samtliga modeller, speciellt kul att se en metallblank J 21, och i ett snyggt dio ! //Lennart
-
Björn, bra gissat! De halvfärdiga är två Mig15 men det planet som är till oigenkänlighet inlindat i tape och PostIt lappar är en F-84.
Lennart, kul att du gillar min J 21, jag får dela med mig av äran till ovanstående Björn F det var han som tipsade mig om den och han har också byggt en fin prototyp i 1/72.
Jag är själv nöjd med min rutiga vagn från Tallin. Det återstår en del arbete med tanken för att jag ska bli riktigt nöjd och att göra gatan mer lik de som fanns i Tallin 1941.
Anders E
Lennart, kul att du gillar min J 21, jag får dela med mig av äran till ovanstående Björn F det var han som tipsade mig om den och han har också byggt en fin prototyp i 1/72.
Jag är själv nöjd med min rutiga vagn från Tallin. Det återstår en del arbete med tanken för att jag ska bli riktigt nöjd och att göra gatan mer lik de som fanns i Tallin 1941.
Anders E
Supersnyggt alltihop men jag tycker F-84:an sticker ut något. Jag älskar den matta aluminiumfinishen. Den ser mycket realistiskt ut. Jag ska konsultera dig då jag ska bygga Mig-21F-13 som legat i mitt förråd länge nog. Jag vill ha precis samma finish på den som du har på din F-84.
Både kvalitet och kvantitet i ditt byggår!
Både kvalitet och kvantitet i ditt byggår!

holst
CU@C4
CU@C4
-
Holst, trevligt att du gillar min F-84:a!
Jag har grundat med Mr Surfacer 1200 direkt ur sprayburken, inte polerat utan lagt på ett tunt lager av Alclad White Aluminium blandat med några droppar Mr Hobby H-308, efter det Mr TopCoat Gloss innan dekalerna då de fäster dåligt på Alclad färgerna många märkningar är målade men det är många små dekaler. Avslutat med ett lager Mr TopCoat semi Gloss.
Panellinjer och vädring är gjord med Winsor&Newton konstnärs oljefärg fabrikatet spelar nog inte så stor roll men jag har testat Clas Ohlssons färger och de fungerar dåligt.
Skuggningen vid panellinjerna och en del av vädringen är gjord med Tamiya smoke.
Anders E
Jag har grundat med Mr Surfacer 1200 direkt ur sprayburken, inte polerat utan lagt på ett tunt lager av Alclad White Aluminium blandat med några droppar Mr Hobby H-308, efter det Mr TopCoat Gloss innan dekalerna då de fäster dåligt på Alclad färgerna många märkningar är målade men det är många små dekaler. Avslutat med ett lager Mr TopCoat semi Gloss.
Panellinjer och vädring är gjord med Winsor&Newton konstnärs oljefärg fabrikatet spelar nog inte så stor roll men jag har testat Clas Ohlssons färger och de fungerar dåligt.
Skuggningen vid panellinjerna och en del av vädringen är gjord med Tamiya smoke.
Anders E
- Bilagor
-
- Mr Surfacer.jpg (46.21 KiB) Visad 4793 gånger