AMK L-29 Delfin 1/48 med äggbonus - Klar! - - nu även med färdigkokt ägg

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: AMK L-29 Delfin 1/48 med äggbonus - Klar!

Inlägg av magnusf »

Din modell blev betydligt mer inspirerande än boxarten, det är en sådan där låda som jag inte skulle brytt mig om i butiken men nu måste jag medge att jag blir lite sugen. Så sugen så att jag faktiskt beställt barnbarnet till den här (L-159) i skala 1/144 :) !

Hur gör du den avskavda färgen? Silver under och skaver fram det eller målat/pennat i efterhand?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, alla! :)

Magnus: Du ser. Snart är du fast i tjeck-träsket du med! :) Håller med om att boxarten är allt annat än inspirerande, hade aldrig fastnat för den om det inte varit för ett riktigt tjusigt bygge på nätet. Eduard har givit ut den också, men inte heller den boxarten är något man går igång på:

Bild

Men en trevlig modell att bygga är det. Och betydligt roligare i kamouflagekläder. Det fanns ett lockande slovakiskt alternativ, men den märkningen sparar jag till den L-39 Albatros som ligger och väntar. Och det blev faktiskt ett silver på C4, vilket jag verkligen är nöjd med, i synnerhet som domarna inte delade ut ett enda ynka guld i den klassen.
Senast redigerad av Björn Fransson den 29 okt 2018, 15:38, redigerad totalt 1 gånger.
Björn Fransson
Kontakt:

...just det, ja. Hur jag gör med den avskavda färgen? Jo, jag skrapar helt enkelt av den med en skalpell. Och det som är under är faktiskt bara primern, dvs inget aluminiummålat alls. När det blir så här smått, funkar det riktigt bra. Allt toppas med lite torrborstning med Vallejos (gamla) aluminium på valda ställen. Samma teknik användes för övrigt även på CS-92:an.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: AMK L-29 Delfin 1/48 med äggbonus - Klar! - nu även med färdigkokt ägg

Som syns på andra inlägg är jag inne i ett uppsamlingsskede vad gäller dokumentation. Och äggbonusen blev klar i tid till C4.

Bild

Som sig bör är motorerna vridbara:

Bild

Bild

Bild

En gullig liten sak som nog är det mest snabbyggda jag någonsin givit mig på. Den effektiva byggtiden kan inte ha varit längre än en vanlig fotbollsmatch.
Skriv svar