Revell " Big Boy"
-
- Namn: Lennart Alvhult
Revell " Big Boy"
Parallellt med Krokodil" bygget så håller jag på med Revells utgåva av Big Boy i skala 1/87. Eftersom jag har Trix Märklin" Challenger så kunde det vara trevligt med storebror också. Men det finns vissa detaljer att förbättra,bl.a så har Revell gjutit det längsgående räckena i ett stycke, vilket liknar en tjock spoiler utmed långsidorna.Det borde man ha kunna göra snyggare med dagens teknik . Samma sak med räckena till tendern". Jag skar och slipade bort det hela och köpte tråd och räckeshållare i mässing från Perl modell. Gör att helhetsintrycket av modellen lyfter betydligt, och förhoppningsvis bli snyggare färdig. //Lennart

Re: Revell " Big Boy"
Åh, det där bygget hade jag viljat följa. Önskar att Revell även gjort lok i 1/72 och 1/160 då jag själv är lite N-rallare. Och tänk ändå om man hade enats om flygplan, fartyg och ubåtar i 1/160 istället för 1/144...
Tack för titten på ditt "lok" Lennart!
Vänligast / André
Tack för titten på ditt "lok" Lennart!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Revell " Big Boy"
Jo, det finns väl några luckor då det gäller skalor och förebilder tyvärr. Efterfrågan i just det skalorna kanske är för liten , vet ej ? Tack Andre .
//Lennart
//Lennart