Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har haft en minröjare nästan helt hopbyggd i minst fem år. Det var mer eller mindre bara målning kvar så det var väl därför den somnade in.
Denna minröjare är byggd på en Abrams IPM1 pansarvagn i grunden. Jag hade planerat att bygga en av överblivna delar innan Trumpeter släppte den som modell 2009.
Jag hade redan modifierat Dragons överdel av skrovet till IP-version så jag beslutade mig för att använda den eftersom Trumpeter använt en senare version i sin byggsats.
Nu har jag i alla fall påbörjat målning till slut.
Senast redigerad av Björn B den 14 sep 2018, 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
Satt och tittade på lite bilder när jag skulle måla den och såg att jag kan lägga till lite delar till minrullarna.
Jag tror att jag har lämpliga delar i skräplådorna.
Än så länge är den byggd rätt ur lådan. (förutom att jag bytte ut överdelen av skrovet till ett jag hade liggande)
Överdelen hade modifierats bak till en IP-variant
Senast redigerad av Björn B den 26 nov 2019, 23:39, redigerad totalt 2 gång.