Björns Bagarbod. Matchbox P34. Färdig

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Björns Bagarbod. Matchbox P34. Färdig

Inlägg av Björn B »

Bild

Bild
Fortsätter med surdegar. Denna Tyrrell P34 påbörjades 2011. jag hann få på alufärg innan allt dog.

Bild
Men nu är den tillbaks i racet. Jag har tre dagar på mig att få den i farbart skick.
Senast redigerad av Björn B den 30 aug 2018, 20:18, redigerad totalt 1 gånger.
Björn B
Kontakt:

Re: Björns Bagarbod. Matchbox P34

Inlägg av Björn B »

Bild
Hoppet lever
Björn B
Kontakt:

Re: Björns Bagarbod. Matchbox P34. Färdig

Inlägg av Björn B »

Bild
Tillräckligt färdig för att få följa med till Göteborg.

Bild
Bild

Den har legat påbörjad länge och målet nu var bara att få ihop den. Det saknas en vit rand med ett Good Year märke i nosen som inte fanns med på arket.
Säkerhetsbälten och text på hjulen behöver målas samt fönstren behöver glas som inte heller finns med i modellen.

Bild
Bild

Enligt matchbox skulle modellen vara en bil från Kanadas GP 1977 men det är fel då det var i slutet av säsongen och den såg helt annorlunda ut. Denna kaross användes bara vid det treje och fjärde racet och med dekalerna blir det race 4. USA's GP fast det saknas som sagt dekaler ändå.

Bild
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Det var roligt att se modellen "live" på AIM. Synd att matchbox"s bilmodeller är så sällsynta idag. Har rätt goda minnen av deras Jaguar. Barry Shene's Suzuki dyker upp då och då från Revell men ändå allt för sällan. Och den är ändå i samma skala som Tamiya's cyklar...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Bortsett från att det var så j-a farligt så var F1 roligare förr :) ! På något sätt har jag en mental bild av att bilarna alltid sett likadana ut, åtminstone från ungefär 1970 och framåt. Det har de inte, inte alls :) !

Det är något med dubbla framaxlar, jag gillar lastbilar med sådana också!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar