1:72 Hawk 75A CU-508 "Sussu"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: 1:72 Hawk 75A CU-508 "Sussu"

Inlägg av Björn B »

Den blev ju snygg. Jag gillar antennerna. Antnntrådar gör så mycket för utseendet man jag hoppar ändå oftast över dom tyvärr.
Men en liten fråga. Varför använder du något så värdelöst som superlim till att bygga när det finns bättre lim som är anpassade för styrenplast?
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge, inte lätt att få ihop de där antenntrådarna.
Det råder nog lite delade meningar angående användandet av superlim. Jag har provat SL men det passar inte mig men jag känner några som använder det med mycket bra resultat. Förutom den snabba torktiden fyller den upp skarvarna så att man slipper mycket av spacklandet.

Anders E
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Har aldrig sett denna udda flygmaskin byggd av någon. Det du berör förklarar kanske varför. Än större bedrift då att du fått ihop den med ett så fint resultat!

Såg sedan hur gammal den här modellen är. Den gavs ut första gången redan 1966 så det har nog hänt lite sen dess. Det är ändå roligt att man återutger de här relativt okända flygplanen. Och Revell brukar ha bra dekaler...

https://www.scalemates.com/kits/165110- ... s-hawk-75a#

Uppskattad läsning och roligt att se!

Vänligast / André

Ps.
Ett annat "Hawk bygge"...
https://www.britmodeller.com/forums/ind ... -may-1940/&
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
F Porsche

Inlägg av F Porsche »

Supercool !
Första skallkravet för ett lyckat bygge är att veta vad man vill, att ha en vision och där har du kryss i rutan.
Skriv svar