Björns Bagarbod. En polisbil

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Björns Bagarbod. En polisbil

Inlägg av Björn B »

Bild
Ingen brist på surdeg här inte. Det här är ett projekt som jag tror startade på det gamla forumet. Jag hittar det inte här.
Jag började bygga bilar från New York Police Department.

Bild
Då hade jag byggt en 1923 T-Ford.

Bild
En 1936 Ford

Bild
Samt en 1940 Ford.

Bild
En hel hög med karosser hade målats.

Bild
Nu var det dags att plocka fram en Plymouth Fury från Jo-Han i 1/25. Jag byggde en sådan som ung i Los Angeles färger men ville nu bygga den igen.
Modellen var inte den lättaste eller billigaste att få tag i men jag fick tag på en sats utan kaross men komplett i övrigt.

Bild
Så jag strippade min gamla kaross på färg men slapp på detta sätt rensa hela modellen från tjock penselmålad Humbrol. Den gamla modellen var gjuten i vit plast men den här i blå.
Rutorna i den nya är gröntonade medan den gamla hade klar plast.

Bild
Karossen har legat målad i nästan sex år så det är väl dags att göra något med den.
Plymouth Fury från Jo-Han i 1/25

Bild
Då förklarar jag den här färdig.

Bild

Bild

Jag hittade en liten bit pianotråd som räckte till en ny antenn så jag tog nya bilder. Ser lite trevligare ut än den ovala flaggstången.