Först ut i januari lämnade HMS Triumph varvet. Modellen är Airfix, skala 1/350. Ett mycket angenämt bygge, som fick följa med på bilsemester i Sverige sommaren 2016.

I april blev jag klar med en Renault FT. Modellen är från Flyhawk, skala 1/72. Micke Vannestam hade köpt byggsatsen, som innehöll två vagnar. Så jag fick köpa den ena av dem för ett hyggligt pris. Modellen i fråga är relativt lättbyggd, med väldigt fina detaljer.

I maj blev jag färdig med en till Renault FT! Denna var dock från Revell (ex-Matchbox), skala 1/76. För sin ålder var den okej, men jag roade mig med att detaljera och korrigera den så mycket jag kunde.

Först i september blev jag klar med årets sista modell, en liten Morane-Monocoque från Temex i 1/72. Jag byggde den med anledning av ryssutmaningen, på temat "Franskt". Modellen saknade dock ALLT vad detaljer heter, så hela cockpiten är scratchbyggd, liksom landningsställ, stöttor och en massa andra detaljer.

Inför 2018 ser byggbordet ut som nedan:

Pansarloket Pjotr och hans kamrater firar nyår på byggbordet för tredje året på raken. Bygget ligger i träda under långa perioder, men lite har hänt sedan i fjol åtminstone!
En Dodge WC 51 från Italeri synes också, liksom en nästan färdigställd P-26A Peashooter från AZ Models.
Till 2018 har jag återigen målsättningen att färdigställa sex modeller. Sikta mot månen, så kanske du i alla fall träffar London, för att parafrasera von Braun!
Gott nytt år, alla modellbyggare!