Heller 60år. Sk 16 Texan Färdig

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Heller 60år. Sk 16 Texan Färdig

Inlägg av Björn B »

Bild
Fortsätter med Heller utan större modifieringar. Lade till en bula under kroppen bara. Använde en fälltank från en Airfix P-38 som kortades ner i längd.

Bild
Mer gult. En fin färg men lite svår att måla.
Senast redigerad av Björn B den 19 nov 2017, 15:21, redigerad totalt 1 gånger.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Heller 60år. Sk 16 Texan Färdig

Inlägg av Björn B »

Bild
Bild
Ännu en Hellercivilist färdig.

Bild
Bild
Den här var inte lika rolig att bygga. Upphöjda linjer under vingarna för att visa var beväpningen skulle sitta.
Svårt med stripes på luftintag. Dom var dessutom för korta och Snobben har fel utseende.

Bild
Bild
Men jag ville ha denna byggd också så jag struntar i felen. Nu tror jag att det bara är Arado 196 kvar att bygga av civilisterna från 1978.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Heller 60år. Sk 16 Texan Färdig

Inlägg av magnusf »

Jag minns denna som en väldigt fin modell men jag kan ju minnas fel :-) ! Det måste byggts hundratals av dessa när jag var tonåring, det byggdes högvis hos flygpojkarna i Ljungbyhed i alla fall :) !

Vad gäller Snobben så är den skyldige aktiv här på forum. Tor, välkommen och gör avbön :) !

Hälsningar

Magnus
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Heller 60år. Sk 16 Texan Färdig

Inlägg av Mats Averkvist »

Men Björn.. Den skall väl ha full uppsättning med spröjs på sidofönstren om det skall vara riktigt...?!!
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Heller 60år. Sk 16 Texan Färdig

Inlägg av Björn B »

Jo jag vet men eftersom märkningen inte är korrekt så lät jag det vara. Funderade ett tag på att måla upp lite dekalfilm och skära ut spröjsar.
Skriv svar