Funeral carriage

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Funeral carriage

Inlägg av Lennart 12 »

Ett bygge jag började med tidigt i vår.. En begravnings/ceremonivagn skala 1/35 . Stolparna svarvade jag till av gamla pensel skaft. Knoppen på taket kommer från en schack pjäs .Den skall målas och draperas .// Lennart
Bild
Bild
Stellan
Kontakt:

Re: Funeral carriage

Inlägg av Stellan »

Du tycks då aldrig ha tråkigt, alltid full rulle i Lennartfabriken. Blanksvart alltihop?
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Nej , tråkigt har jag aldrig, jag hinner inte :-) Skriver på min bok om uv kränkningarna också, har träffat ett par mycket intressanta personer sista veckorna faktiskt.

Vagnen skall mycket riktigt bli blank svart, men ornamenteringen tror jag att jag målar i guld, eller möjligen vitt ? Och så mörklila drapering.
Tack Stellan //Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Uv-kränkningar? Berguv eller undervattensdito?
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Ha ha ha , Berguv , den där lever jag länge på Stellan ! Nej då det är undervattens kränkningarna som berört Sverige under 80 talet. Jag har hållit på och grävt , forskat och träffat många olika berörda. Dykare, fiskare , und personal, marin folk m.m. under ca 12 års tid, och samlat på mig ett gediget material som skall utmynna i en bok så småningom. Har skrivit i ca ett och ett halvt år, men det tillkommer nytt hela tiden . Tyndpunkten är Töre 83 och Töre 1987 . Men även en hel del om många andra händelser :-)
//Lennart
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Var på HMS Landsort under -87 och vi ingick i ubåtsjaktsstyrkan. Vi hade fyra skarpa jakter det året varav en på västkusten. Carl Bildt sattes ombord med helikopter tillsammans med hustru vid ett tillfälle. Vid ett annat tillfälle beordrades vi bort från ubåtsjaktområdet och fick ankra upp i väntan på... ...ja, vad fick vi aldrig veta...

Vid den tid som händelserna utspelade sig uppe i Töre så låg större delen av ubåtsjaktsstyrkan vid kaj nere i Karlskrona. Det gäller särsklit Landsort och Arholma som för ändamålet hade de bästa hydronerna. En i besättningen som bodde i Stockholm fick flyga upp till Töre med lite utrustning för att bistå vid den pågående "ubåtsjakten" där...

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snygg vagn!
Påminner mig om vagnarna i vagnsmuséet vid Schönbrunns Slott i Wien.
Har du varit där? Jag tror du skulle gilla det. Den kejserliga kröningsvagnen är magnifik.

Uffe
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Andre, jag har skickat dig ett Pm .

Tack Ulf, nej tyvärr så har jag aldrig varit där. Men jag håller med dig det är mycket magnifika det vagnarna. Man sparade knappast på krutet" då man
konstruerade dem . //Lennart
Skriv svar