Barr & Stroud Mk II (GM2) i skala 1/1

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
modelola

Barr & Stroud Mk II (GM2) i skala 1/1

Inlägg av modelola »

I arbetet med att bygga en Spit i skala 1/1 har jag nu också färdigställt siktet (styrspaken blev klar för några månader sedan, se tidigare post) ;-)

Detta var siktet som satt i Battle of Britain flygplanen och fortsatte användas under 1941 (i bl.a. Spitfire Mk.VB och C). Siktet satt också i vissa Gladiators.

Byggsatsen är i resin från Italien, företaget heter Tail Boom och drivs av Maurizio Di Terlizzi. Resinet var hyfsat lättarbetat vilket var bra då det fanns en hel del bubblor, fogar och annat att spackla och slipa.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ola
Stellan
Kontakt:

Re: Barr & Stroud Mk II (GM2) i skala 1/1

Inlägg av Stellan »

Riktigt ball, ser ut som ett äkta. Riktigt glas? Blir det en instrumentpanel framöver?
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Både styrspak och sikte klara - det närmar sig verkligen en komplett Spit: bara resten kvar :-) !

Ser riktigt fint ut, jag misstänker att det inte är helt enkelt att få det att se "rätt" ut i fullskala!

Hälsningar

Magnus
modelola

Inlägg av modelola »

Glaset är klar resinplast, kanten målad med Clear Green (Tamiya) för att efterlikna mineralglas (typ). Nu får 1/1-byggena vila lite, känns som jag behöver lite välkänd och inövad vädring i 1/48 - eller nå't. ;-)

Ola
Skriv svar