Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Håller på att lära mig hur min nya mobil fungerar och jag lovar det är enklare att köra kärnkraftverk!
Men lyckades ta en bild på ett av de senaste byggena. Lärde mig sedan att jag kunde få en bättre upplösning på bilden.
Men det blev en bild i alla fall...
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Hej Björn,
Nödlandaren ja. Jag bor ju bara några mil från Getterön och Varberg så det finns lite "historik" att bygga här när det gäller krachade flygmaskiner.
Det är Airfix 1/72 Mustang Mk. IVa (presentutgåvan med färg och penslar) och när det berör dekalerna är rundlarna från Airfix och kodbokstäverna från Xtradecal's (Hannant's egna dekaler). Deras färg i sky stämmer väl överens med Xtracrylix Sky för övrigt. Humbrol Hu 90 sky är rätt mycket ljusare. Färgen är inte så bra återgiven här men hoppas ta bilder med en bättre kamera (märkligt att två olika ljusförhållanden kan ge så olika färgresultat med samma kamera). Man får vara lite uppmärksam när man målar RAF Mustanger då de hade minst tre olika scheman. Man får kolla upp individen här...
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
och just därför finns det inte någon "riktig" färg för modellbygge. Avbildas modellen i sol eller skugga? Sommar eller vinter? Fägen ser olika ut. Numera kör jag med om det känns rätt för mig så är jag nöjd.
Kul med lite svensk historik i modellen.
Med de två bilderna tagna med samma mobilkamera på samma modell så får man verkligen insikten i hur olika färgerna kan återges... *s*
Ja, jag tycker det är roligt att kunna berätta något om de modeller jag byggt så det inte blir en modell bland alla andra. Att kunna berätta om människorna som var med, händelser med mera gör mycket för att hålla historien och minnena vid liv. Det har ju krachat fler flygmaskiner i Varbergsområdet. Tror det handlar om två Mosquito's. en Liberator. en J 29:a och en S 35E Draken. Tänkte försöka bygga någon av dessa i nära framtid och då närmast den S35E som krachade med tragisk följd i Rolfstorp utanför Varberg -73...
Vänligast / André