Mitsubishi Ki-15 "Babs"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Mitsubishi Ki-15 "Babs"

Inlägg av Björn B »

Bild
Eftersom Gabriel tycker att det är för lite propellerplan här så var det ju lämpligt att jag precis blev färdig med ett par.

Bild
Bild
"Kamikaze" och "Asakaze" från Asashi tidningsförlag.
"Kamikaze" gjorde en flygning mellan Tokyo och London, för kröningen av kung George VI och drottning Elizabeth, på en flygtid av 51 timmar, 17 minuter och 23 sekunder, mellan 6 April 1937 och den 9 april 1937. Ett världsrekord vid den tiden .

Bild
Bild
Modellerna är en dubbelsats från Hasegawa i 1/72.

Bild
Bild
Stället kommer från en tidig eggplaneutgåva. Jag tyckte att den passade här så jag lade in flygrutten mellan Tokyo och London på kartan.
Senast redigerad av Björn B den 26 sep 2017, 22:21, redigerad totalt 1 gånger.
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Re: Mitsubishi Ki-15 "Babs"

Inlägg av Gabriel »

Björn B skrev:Eftersom Gabriel tycker att det är för lite propellerplan här så var det ju lämpligt att jag precis blev färdig med ett par.
Okej Björn, nu är det väl lite långsökt att placera dessa under brittiska propellerplan (vilket var vad jag sade)... Du har visserligen hittat en koppling till Storbritannien, men ifall det är tillräckligt vet jag inte riktigt. ;)

Hur som helst två fina byggen!

/Gabriel
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Visst är det långsökt men jag har lite brittiska propellerplan som jag strax ska börja på. Ska bara avsluta lite påbörjat krafs först.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Möjligtvis lite Bristol Jupiter gener i motorn för att ge det extra koppling. Snygga plan och snyggt genomfört.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar