Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Så då var man klar med Stukan i god tid innan Open. Är Hasegawas B-2 med delar av en Aires cockpit, den passade så dåligt att jag kapade loss delar och använde. Eftersom dekalerna va helt oanvändbara köpte jag ett set italienska och såg att ett av de planen som va med på arket hade nödlandat i nord Afrika efter soppa torsk och blivit taget av England, så några engelska 1/72 dekaler skaffades. I stort sett allt har blivit målat med MR Paints RLM färger och vädring med UMP wash och en del pigment.
Senast redigerad av Jon MW den 14 jul 2017, 13:00, redigerad totalt 1 gånger.
Oh my! Byggs alldeles för lite Stuka här i världen. Visst, det är en ful j-a fågel men när man ser ditt bygge blir man onekligen sugen. Jag är ju dessutom gammal Battle of Britain-freak...
Stukan är en härlig ond-fågel som ser riktigt fin ut efter din behandling. Läckert med de olika ägarnas olika märkningar på- och övermålade.
magnusf skrev:Oh my! Byggs alldeles för lite Stuka här i världen. Visst, det är en ful j-a fågel men när man ser ditt bygge blir man onekligen sugen. Jag är ju dessutom gammal Battle of Britain-freak...
Om du bevistat fler byggmöten hade du sett Hans totala Stukafest . Så nog byggs det Stukasar alltid.
Jättesnyggt. Suverän målning! Stukafest var ett bra ord för mitt tokprojekt. Hoppas kunna komma med 5 st på tisdag. Sen är det lite kärvare med de sista tre till lördag. Det fantastiska med Stukan är alla olika målningar. Verkar inte varit så strikt. Trodde att det var tysk ordning som gällde. Men icke!