Saab A 36, Broplan 1/72 - Klar!
-
- Namn: Lars Befring
Re: Saab A 36, Broplan 1/72 - Klar!
det blir ett bra OPEN i år =) (igen)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Klart det blir. Synd bara att jag inte kan vara där.Lars Befring skrev:det blir ett bra OPEN i år =) (igen)
Jäkligt fin prestation att få ihop den. Fina detajer de som är. Kommer att tänka på A-4 Skyhawk när jag ser huvudstället.
Stellan Schroeder Englund
Det är en fröjd att se den färdiga modellen. Jag försökte göra en själv för en massa år sedan. En mix av ihopmixade A7 corsair, Delta dart och Draken, mestadels. Det blev... sisådär... Så en riktigt representativ modell av det här projektplanet är jättekul att äntligen få se. Borde stå på museum.
Vilken tuffing! Snyggt jobbat Björn, den ser väldigt fin ut! Stor som en Viggen ungefär?
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Mycket cool kärra och visst har den stilen av en B-58.
-
- Kontakt:
Tackar!
Pelle: Ja, jag var faktiskt igång själv med ett liknande bygge när den här släpptes. Hade fått ihop det mesta lite grovt och skulle precis börja ett spackel- och slipmaraton. Så trots allt var detta betydligt enklare. Jag hade liknande tankar som du, jag utgick från en F-7 Crusader och en Delta Dart, med nos från en MiG-23 och luftintag från en F-16.
Magnus: Ja, till och med lite längre. Viggen är 16,4 meter, den här skulle bli 17 meter. Men jag tror att det är exklusive pitotrör på A 36:an, så den kanske skulle blivit någon meter längre. Men vikt och prestanda skulle varit ungefär samma som Viggen.
Pelle: Ja, jag var faktiskt igång själv med ett liknande bygge när den här släpptes. Hade fått ihop det mesta lite grovt och skulle precis börja ett spackel- och slipmaraton. Så trots allt var detta betydligt enklare. Jag hade liknande tankar som du, jag utgick från en F-7 Crusader och en Delta Dart, med nos från en MiG-23 och luftintag från en F-16.
Magnus: Ja, till och med lite längre. Viggen är 16,4 meter, den här skulle bli 17 meter. Men jag tror att det är exklusive pitotrör på A 36:an, så den kanske skulle blivit någon meter längre. Men vikt och prestanda skulle varit ungefär samma som Viggen.
-
- Kontakt:
Hittade även den här bilden ur en lätt oemotståndlig vinkel. 

-
- Namn: Lars Befring
snacka om attityd! \o/
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Mycket snyggt bygge Björn! Den ser riktigt bastardig ut med sina drag från draken. speciellt på bakpartiet!