Tamiya Lotus Europa

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Namn: Niclas Proos

Tamiya Lotus Europa

Inlägg av Proosen »

Så har ännu en hyllvärmare hittat ut i dagsljuset efter en veckas byggande. Hade kaross och chassi lackat sedan flera år och nu fick resten också smaka färgspruta och pensel. Det är en spraybomb från Tamiya, yellow pearl, speciellt framtagen till deras Pennzoil Skyline på vit bas som hamnat på karossen.

Enda tillägget är tändkablar, dörrlås och antennen. I övrigt byggd rätt ur lådan.
Gick åt två stycken för att få ihop en då bromsvätskan jag badade av första lackförsöket med gjorde tuggummi av karossen. Sen sålde Cpt Tuttle en utan hjul så nu har jag en till komplett plus en massa reservdelar som kanske kan bli något skoj i framtiden.

Har alltid tyckt om Europan, men på fjärde bilden ser den för taskig ut. Som en banan eller uttrampad sko!

Här kommer bilderna:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Niclas
Göran NS

Re: Tamiya Lotus Europa

Inlägg av Göran NS »

Så snygg att ögonen tåras!
Härligt att se lite bilar här på forumet. Kan tänka mig att den gled ihop som en dröm då det är en Tamiyamodell?
Göran Nilsson Söderholm
Skriv svar