Funderar på en sista Viggen prototyp

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Funderar på en sista Viggen prototyp

Inlägg av Björn B »

Jag håller ju på att färdigställa min sista AJ 37 prototyp som skulle varit klar om jag inte klantat till de och tittat på fel bild när jag maskade av för dom svarta fälten på ryggen. Så nu måste jag måla om lite grann.

Bild
Men under tiden har jag tittat på mitt ca. 30 åriga bygga av en JA 37.

Bild
Jag ska bygga en ny och ersätta denna men har fått en idé

Bild
Nu har jag ju alla prototyperna -1 till -7 samt mockuppen. Dessutom har jag byggt Sk 37 prototypen så den enda Viggenprototyp som saknas är väl -8 dvs JA prototypen. Så jag funderar på att fixa till denna i sån skrud.

Bild
Detta är något jag byggde nästan 20 år innan Heller gjorde JA versionen så jag fick fixa konverteringen själv. Jag kapade och förlängde kroppen (kanske lite överkurs).

Bild
Den fjärde hydraulcylindern lades till under vingarna och jag byggde upp kanonpodden under kroppen i plastic padding. Tanken fick fyra fenor istället för tre.

Bild
Eftersom detta var innan jag hade internet så byggdes allt efter dom få bilder jag fick tag i men ändå känns det ganska rätt.
Ett fel som jag nu ska fixa till är luftintagets övergång till centrumbalken som jag fått helt fel.

Bild
Kanske jag ska byta ut kronmärken mot återvinningssymboler? Ger jag mig på detta borde serien vara komplett.
Senast redigerad av Björn B den 29 jun 2018, 17:14, redigerad totalt 1 gånger.
Mats Averkvist
Kontakt:

Re: Funderar på en sista Viggen prototyp

Inlägg av Mats Averkvist »

...men då blir det väl inte speciellt mycket sågat då...?
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Nej det är ju redan avklarat för 30 år sedan.
Per.V
Namn: Per Wildarve

Inlägg av Per.V »

Återvinning är helt rätt i tiden, kämpa på.
Per Vildarve. Gotland
Skriv svar