Har väntat ett par dagar på bra fotoväder för att ta nya bilder, men solen har varit obarmhärtigt stark här i Göteborg hela veckan. Fick sätta upp några lampor inomhus. Tycker det är svårt att få till bra ljus. När jag väl kände mig halvnöjd strejkade kameran, så det fick bli iPhone. Tur att utvecklingen gått framåt, för man kan faktiskt få till ganska bra bilder med den.

Slängde ihop en provisorisk basplatta. Får nog fila lite mer på den, samt betsa träet. Kul att få söla ned!

Det här har varit ett väldigt kul bygge! Pilot Replicas har i mitt tycke leverat en givit ut en helt underbar modell. Visst saknas det detaljering i vissa delar, men det vägs upp av fantastisk passform och sublim ytdetaljering. Skall helt klart bygga en till, och då utnyttja cockpit mm från Neomega. Beslutade mig till slut för att spara mina jaktrobotar till nästa Tunnan! Kanske en från F3?

Så här vackra plan byggs de inte längre...

På tal om Pilot Replicas så bättrade jag på min J 21:a när jag ändå höll på med vädring, och passade på att ta några nya bilder.

Också en kul modell att bygga! Jag fick f.ö. kontakt med Claes på Pilot Replicas via deras FB-sida och passade på att fråga hur det går med produktionen. Det finns hopp, även om det nog dröjer lite till innan vi får Sk 60 och J 33 mfl. Men den som väntar på något gott....

Det var allt för denna gång. Får se vad som blir nästa projekt. Kanske en Viggen (som alla andra...