En redig skåning... Pilot Replicas J 29F - Klart! (Bilder på sidan 5)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn G

Re: En redig skåning... Pilot Replicas J 29F

Inlägg av Björn G »

Färdig!

Bild

Har väntat ett par dagar på bra fotoväder för att ta nya bilder, men solen har varit obarmhärtigt stark här i Göteborg hela veckan. Fick sätta upp några lampor inomhus. Tycker det är svårt att få till bra ljus. När jag väl kände mig halvnöjd strejkade kameran, så det fick bli iPhone. Tur att utvecklingen gått framåt, för man kan faktiskt få till ganska bra bilder med den.

Bild

Slängde ihop en provisorisk basplatta. Får nog fila lite mer på den, samt betsa träet. Kul att få söla ned!

Bild

Det här har varit ett väldigt kul bygge! Pilot Replicas har i mitt tycke leverat en givit ut en helt underbar modell. Visst saknas det detaljering i vissa delar, men det vägs upp av fantastisk passform och sublim ytdetaljering. Skall helt klart bygga en till, och då utnyttja cockpit mm från Neomega. Beslutade mig till slut för att spara mina jaktrobotar till nästa Tunnan! Kanske en från F3?

Bild

Så här vackra plan byggs de inte längre...

Bild

På tal om Pilot Replicas så bättrade jag på min J 21:a när jag ändå höll på med vädring, och passade på att ta några nya bilder.

Bild

Också en kul modell att bygga! Jag fick f.ö. kontakt med Claes på Pilot Replicas via deras FB-sida och passade på att fråga hur det går med produktionen. Det finns hopp, även om det nog dröjer lite till innan vi får Sk 60 och J 33 mfl. Men den som väntar på något gott....

Bild

Bild

Det var allt för denna gång. Får se vad som blir nästa projekt. Kanske en Viggen (som alla andra... ;) ), eller kanske en S 31? Till dess... en rejäl whisky!

Bild
Senast redigerad av Björn G den 15 feb 2017, 22:17, redigerad totalt 2 gång.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: En redig skåning... Pilot Replicas J 29F - Klart! (Bilder på sidan 5)

Inlägg av Lars Befring »

Otroligt snygga! Ska bli kul att se dom på OPEN!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Riktigt läckra båda två, rena reklambladet för Pilot Replicas! :) Härligt nedsmutsad Tunna! Och snyggt målningsarbete på tjugoettan!

En liten detalj bara: Nosstället på J 21:an är en aning för lodrätt, det ska luta lite framåt:

Bild
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

En fet och fin skåning må jag säga.
Toppkvalitet! :D
holst

CU@C4
Björn G

Inlägg av Björn G »

Otroligt snygga! Ska bli kul att se dom på OPEN
Tack! Önskar verkligen att jag hade haft möjlighet att vara med på OPEN (och andra utställningar, särskilt C4). Jag är glad om jag hinner bygga en liten stund då och då, men att avsätta en weekend - det är något som kanske kommer när barnen är lite mer självgående...

Och tack för tipset om noshjulet, Björn F! Hur kunde jag missa det?!? Som tur är har jag lyckats knäcka ett mycket stort antal hjulställ i mina dar, så jag har god vana att limma om!

//Björn
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Björn, vi har en massa tomma bordsvagnar som vi kan konvertera till barnhagar =)
Björn G

Inlägg av Björn G »

Barnhagar!? Verkligen snällt! 6-åringen kanske går med på det en liten stund, men undrar vad 9-åringen kommer tycka?! :D

Jag försöker få in ungarna i hobbyn istället, även om det är mycket annat som konkurrerar nuförtiden. Trillade in om en spelaffär i centrala Göteborg häromdagen, där grabbarna fick prova på att måla figurer (medan pappa gick bort om bolaget... En win-win, helt enkelt!). De grundmålade och torrborstade och hade sig. På under 20 min - och utan tidigare erfarenhet - hade de åstadkommit riktigt imponerande grejor! Här är stora grabbens "figge" (ursäkta den måttliga bildkvalitén).

Bild
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

=) Alternativt kan man släppa lös dom på "Mall öf Scandinavia" med RF chippning =)

Du! Talangen verkar ha gått i arv! Snyggt!
Skriv svar