Funk och Munk

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Funk och Munk

Inlägg av Björn B »

Jag vill också snida i vit plast.

Bild
Jag behöver några FUNK kamerakapslar till mina prototypviggar och det här är nog enda sättet att få några.

Bild
Så fram med lite plaströr och stavar. Jag yxar till något som liknar bilderna jag hittat.

Bild
Tidigare hade jag börjat bygga MUNK mätkapslar av Airfix Rb04. Den är trubbigare i nosen och rakare i bakkant än Maestro och Matchbox robotar så dom blir en bra utgångspunkt.

Bild
Om man kapar bort den koniska delen längst bak så ser den ut att passa i längd. När jag tittat på bilder av provflygplanen så verkar kapslarna funnits i olika längd så jag höftade till ett par efter bilderna.
Senast redigerad av Björn B den 29 jun 2018, 17:47, redigerad totalt 2 gång.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Funk och Munk

Inlägg av Lennart 12 »

Snyggt Björn ! //Lennart
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Bild
En FUNK-kapsel klar. Två eller tre till behövs :(
Senast redigerad av Björn B den 29 jun 2018, 17:47, redigerad totalt 1 gånger.
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag håller på att slutföra mina sista prototypviggen så det är lika bra att ta tag i dessa igen.

Bild
Har fått lite färg på mätkapslarna men jag tror att jag har fler munkar än jag behöver. Får väl starta et kloster och placera dom där.

Jag byggde sidoutbyggnaderna på plats när jag gjorde den första FUNK-kapseln men tyckte det var för krångligt så därför blev det inte fler byggda.
Jag använder datorn mer och mer i modellbyggandet men inget avancerat. Bara vanligt pixelbaserat program men det räcker till det jag gör.
T.ex. mallar till masker för reg.bokstäver, delar till mina robotbyggen och som senast maskeringen av "blomman" i nosen på Lansen.

Bild
Nu ritade jag upp delarna till ramarna för "sidofönstren" och byggde upp dessa rakt på ritningen. Att slipa ramen så den passar på den runda kapseln blev nu lättare än att anpassa varje bit för sig.
Senast redigerad av Björn B den 12 nov 2018, 05:49, redigerad totalt 2 gång.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Det är klart du ska snida i vit plast.
Ser riktigt snyggt ut så här långt.
Ha det kul!
Uffe
Skriv svar