Where Eagles Dare ( Mer svammel på sid 8 )
-
- Kontakt:
Re: Where Eagles Dare ( Mer svammel på sid 8 )
Stiligt Sven-Åke!!! Jäklar vad kreativt. Visst är det helt underbart att bygga i trä?
Blogg: http://modelhobby.eu
-
Absolut ett av de bättre materialen att jobba med när man ska göra byggnader som denna. Även om PC hade funkat också så hade jag fått jobba mer för att få fram trästrukturerna.Andreas Grewin skrev:Stiligt Sven-Åke!!! Jäklar vad kreativt. Visst är det helt underbart att bygga i trä?
Hur går det med ditt snickeri?
mvh
S-Å
-
- Kontakt:
Hehe, alla dessa modeller... Har inget fokus som vanligt... Kommer fortsätta sen i höst. Tappade tålamodet när jag skulle limma alla bultar som sagt... Är imponerad av din disciplinSven-Åke Grufstedt skrev: Hur går det med ditt snickeri?

-
Den är stenhård
Börjar aldrig på nåt nytt utan att slutföra det gamla först. Bättre att kunna ge 100% på ett bygge än 12% på flera.
S-Å

S-Å
-
- Kontakt:
Ja det är nog därför du får till så imponerade byggen också
Själv så tappar jag motivationen / inspirationen så otroligt lätt så att jag behöver många byggen att pilla på så att jag inte tröttnar...

Själv så tappar jag motivationen / inspirationen så otroligt lätt så att jag behöver många byggen att pilla på så att jag inte tröttnar...
-
Det är ju en bra lösning, huvudsaken är ju att man får något färdigt och det får du juAndreas Grewin skrev:Ja det är nog därför du får till så imponerade byggen också![]()

S-Å
Mycket intressant tråd (och snyggt bygge hittills). Har följt ditt projekt ett tag och kom att tänka på det idag när ämnet 3D-printing kom upp under en föreläsning. Det finns många som tror att den tekniken kommer att revolutionera mer än bara modellbyggeriet i framtiden. Om storlek, hastighet och pris på 3D-skrivare utvecklas som många andra tekniska prylar gjort är tanken svindlande. Kan man sedan kombinera olika material i en och samma print... tänk bara.
Jag är inte så insatt själv, men föreläsaren ifråga förespådde en industrirevolution som skulle rita om vårt hela vårt konsumtionsmönster. Inte i ett trollslag, men på sikt. Kanske har han rätt... kanske inte.
Skulle iaf vara smidigt att kunna beställa ritningar på detaljer till just den modellen man vill bygga och sen kunna omvandla en påse plastpulver till delar. Den som lever får se
/Daniel Andersson
Jag är inte så insatt själv, men föreläsaren ifråga förespådde en industrirevolution som skulle rita om vårt hela vårt konsumtionsmönster. Inte i ett trollslag, men på sikt. Kanske har han rätt... kanske inte.
Skulle iaf vara smidigt att kunna beställa ritningar på detaljer till just den modellen man vill bygga och sen kunna omvandla en påse plastpulver till delar. Den som lever får se

/Daniel Andersson